کلاهبردار فیس‌بوکی در بیرجند بازداشت شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا،سرهنگ حسینی، رییس پلیس فتای استان خراسان‌جنوبی، ماموران هنگام پایش فضای مجازی در فیس‌بوک صفحه‌ای را مشاهده کردند که در آن فردی با عکس دختر و نام «نسیم» خود را 21 ساله اهل کرج و دانشجو در بیرجند معرفی کرد که حاضر به انجام اعمال خلاف شرع و فساد اخلاقی برای مخارج تحصیل است.
وی افزود: ماموران رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار داده و با یکسری اقدامات سایبری و انجام تحقیق روی شماره تلفنی که در صفحه متهم بارگذاری شده بود، مظنون را که پسری 21 ساله بود، شناسایی و پس از انتقال وی به پلیس فتا این جوان دانشجو را تحت بازجویی قرار دادند.
حسینی تصریح‌کرد: این پسر جوان با گذاشتن یک شماره تلفن‌همراه در صفحه خود برای ارتباط با افراد از آنان خواسته که در ابتدا یک شارژ 2000 تومانی ایرانسل به شماره تلفنش ارسال کنند تا با آنان تماس بگیرد و به پیام‌های بدون شارژ هم جواب نخواهد داد.
رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: پس از تعیین هویت متهم مشخص شد که وی بیرجندی و هدفش از ایجاد صفحه در فیس‌بوک دریافت شارژ و کلاهبرداری از افراد در فضای مجازی است.
حسینی با بیان اینکه متهم با گذاشتن عکس‌های مبتذل و مطالب مستهجن سعی در فریب دیگران داشته که توسط مأموران فتا دستگیر شد، گفت: این جوان 21 ساله به دلیل کلاهبرداری، هرزه‌نگاری مستهجن و مبتذل و استفاده از فیلترشکن با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای شهرستان بیرجند شد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول