یک زوج هرزه‌نگار فیس‌بوکی بازداشت شدند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از روزنامه خراسان، رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان خراسان جنوبی گفت: ماموران پليس فتاي استان هنگام پالایش فضاي مجازي با 2 صفحه در فيس بوک مواجه شدند که در آن يک زن و يک مرد با گذاشتن عکس ها و فيلم هاي شخصي خود به صورت نامتعارف فساد و فحشا را ترويج مي دادند.

سرهنگ غلامرضا حسيني افزود: با ادامه تحقيقات ماموران متوجه شدند تعدادي از عکس هاي اين دو به صورت مشترک بارگذاري شده است و بررسي جزئيات عکس ها نشان داد در يکي از کشورهاي عربي اين عکس ها گرفته و به صورت جداگانه بارگذاري شده است.

وي ادامه داد: با توجه به اين که در ابتدا هيچ اثري از صاحبان صفحات در دست نبود و صفحات با اسامي مستعار نيز ثبت شده بود، هويت صاحبان و مکان زندگي آن ها براي ماموران نامعلوم بود.

وي عنوان کرد: ماموران پليس فتاي استان با تلاش 72 ساعته و استفاده از يکسري شگردهاي خاص سايبري و ايجاد پيام در صفحات، سرانجام موقعيت مکاني يکي از صاحبان صفحات را ردگيري کردند و دريافتند وي در بيرجند سکونت دارد.

وي اضافه کرد: با يافتن اين سر نخ هماهنگي هاي لازم براي دستگيري اولين متهم انجام شد و ماموران در يک عمليات غافلگيرانه وي را دستگير کردند که متهم در ابتداي بازجويي‌ها مدعي شد در فيس‌بوک صفحه‌اي ندارد اما وقتي با اوراق و مدارک معتبر ماموران مواجه شد چاره اي جز بيان حقيقت نيافت و ضمن اعتراف، صاحب ديگر صفحه را که همسرش بود، معرفي کرد.

وي گفت: در ادامه همسر متهم به پليس احضار و از هر دو متهم بازجويي شد. متهمان معترف شدند در سفري که به يکي از کشورهاي عربي داشته اند در مکان هاي مختلف اقدام به عکاسي و فيلم برداري به صورت مبتذل و نامتعارف کردند و هر کدام در سايت اجتماعي براي خود صفحه اي باز و سپس عکس هاي خصوصي خود را بارگذاري کرده اند.

سرهنگ حسيني افزود: اگر چه اين متهمان اظهار کردند که نمي دانستند عکس هايشان در معرض ديد ديگر کاربران قرار مي گيرد اما اين دفاعيات قابل قبول نيست چون هر دو متهم از تبعات اقدام خود اطلاع داشتند.

وي ادامه داد: با تکميل بازجويي و تنظيم صورت جلسه در مراجع انتظامي، پرونده به همراه تمام دلايل و مدارک به مراجع قضايي معرفي شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول