20ماه زندان برای توهین توییتری به امیر کوبت

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، فرانس پرس گزارش داد: دادگاه تجدید نظر کویت، «سارا الدریس» یک زن مخالف دولت این کشور را به اتهام اهانت به امیر کویت در شبکه اجتماعی توییتر به 20 ماه زندان محکوم کرده است.

29 می، دادگاه بدوی کویت در ابتدا حکم زندان را برای این زن فعال مخالف دولت کویت صادر کرده بود، ولی پس از آن از وی خواسته بود تا با پرداخت 700 دلار به عنوان وثیقه حکم زندانش تعلیق شود.

اما با توجه به حکم صادر شده توسط دادگاه تجدیدنظر، الدریس اکنون باید به زندان برود. وی هنوز هم می‌تواند این حکم صادر شده توسط دادگاه تجدید نظر را در دیوان عالی کویت به چالش بکشد.

الدریس دومین زن کویتی است که به اتهام اهانت به امیر کویت به زندان محکوم شده است. ماه گذشته نیز دادگاه بدوی کویت، خشن‌ترین حکم را بر ضد یک فعال اینترنتی به نام «هدی العجمی» به اتهام اهانت به امیر کویت صادر کرد و وی را به 11 سال زندان محکوم کرده است. وی در توییتر خواستار سرنگونی رژیم کویت شده بود.

راشد الانزی، فعال جوان دیگر مخالف دولت کویت نیز از ماه ژانویه تاکنون در زندان به سر می‌برد. وی نیز در توییتر به امیر کویت اهانت کرده است و به 20 ماه زندان محکوم شده است.

دو فعال دیگر کویتی نیز به همین اتهامات اکنون در زندان به سر می‌برند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول