یک «ماه کامل» در‌ پنجره آپارات و لنزور

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، کاربران «آپارات» و «لنزور» برای شرکت در مسابقه «ماه کامل» می‌توانند با فیلم‌برداری و عکاسی با موضوع ماه مبارک رمضان، به بارگذاری آن در صفحه ویژه ماه کامل در شبکه‌اجتماعی آپارات  و لنزور بپردازند.

شیوه داوری این مسابقه به گونه‌ای طراحی شده است که برترین فیلم و عکس به انتخاب کاربران این سایت باشد، به این معنا که هر فیلم و عکسی که بیشترین میزان پسند (لایک) را کسب کند برنده مسابقه خواهد بود.

جوایز این مسابقه که از سوی اپراتور رایتل اهدا می‌شود  در بخش فیلم کوتاه برای نفر اول، یک سیم کارت دیتای رایتل به همراه یک مودم دانگل و یک دستگاه iMAC MD093-21.5 Inch، برای نفر دوم، یک سیم کارت دیتای رایتل و یک مودم دانگل به همراه یک دستگاه Macbook pro MD101-13 Inch و برای نفر سوم ، یک سیم دیتای رایتل و iPhon 5-16GB اعلام شده است.

جوایز برنده‌های بخش عکس برای نفر اول هم یک سیم کارت دیتای رایتل به همراه یک مودم دانگل و دوربین Canon6D(body),Canon Ef 18-55 Lenz، برای نفر دوم، یک سیم کارت دیتای رایتل و یک مودم دانگل به همراه دوربین Canon 700D و برای نفر سوم، یک سیم کارت دیتای رایتل و یک مودم دانگل به همراه دوربین Canon 650D تعیین شده است.

هم‌چنین این‌طور که پیداست، جدا از 6 نفر برگزیده که توسط کاربران انتخاب شده است، به دو نفر از شرکت کنندگان که بهترین عکس و فیلم را آپلود کرده باشند، از سوی هیأت داوران جوایز ویژه‌ای اهدا می‌شود.

مهلت شرکت در این مسابقه تا شب عید فطر (آخرین روز ماه مبارک رمضان) است و شرکت رایتل به ازای هر 10هزار لایک اثرات آپلود شده، یکی از آرزوهای کودکان مبتلا به سرطان موسسه خیریه «بهنام دهش پور» را برآورده خواهد کرد.

ماه را کجا پیدا کنم؟

جالب است بدانید که در سال جاری، ماه در سه روز به پایین‌ترین حد فاصله خود از زمین می‌رسد و در نتیجه اندازه آن بزرگتر به نظر می‌رسد. کمترین فاصله ماه از زمین در شب 4 خرداد   359,784 Km   بوده و کمترین فاصله ماه از زمین در شب 2  تیر  357,408  Km   بوده و کمترین فاصله ماه از زمین در شب 31 تیر    358,421 Km  خواهد بود.

طلوع ماه در عصر دوشنبه 31 تیر به وقت تهران ساعت 19:47 دقیقه است و زمانی که ماه در کمترین فاصله قرار می گیرد ساعت 22:46 دقیقه است به این معنا که  ماه کاملا در وسط آسمان شب قرار می‌گیرد.

به دلیل غبار آسمان تهران احتمالا ماه با فاصله ده دقیقه تاخیر رویت شود و پیشنهاد می‌شود که عکس‌برداری از ماه را در اول تا سوم مرداد ماه از دست ندهید.  زمان‌های طلوع ماه به افق تهران در اول مرداد سه‌شنبه ساعت   20:33   در دوم مرداد، 21:14 و سوم مرداد پنجشنبه، ساعت 22:51 است.

برای اطلاع بیشتر از مسابقه «ماه کامل» و مطالعه قوانین آن،  اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول