جشنواره بین المللی فعالان فضای مجازی «مقاومت و بیداری» برگزار می‌شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی نخستین جشنواره بین‌المللی فعالان فضای مجازی مقاومت و بیداری احمد اسفندیاری دبیر این جشنواره با بیان این‌که عصر حاضر عصر بیداری مستضعفین است، گفت: چنانچه وصیت‌نامه امام خمینی (ره)را نیز با دقت مطالعه کنیم، درمی‌یابیم که شاه بیت این وصیتنامه مقاومت و کمک به بیداری جهانی مستضعفین است.

 وی با بیان این‌که از اهداف این جشنواره ترغیب فعالانی که در فضای مجازی و در عرصه بین‌الملل فعالیت دارند به سمت فرهنگ مقاومت و حمایت از مستضعفین است، گفت: ما برای معرفی فرهنگ مقاومت به دنیا امروز نیاز به یک زبان مشترک داریم، لذا در این جشنواره افراد متقاضی شرکت در این جشنواره باید مطالب و آثار خود را به یکی از زبان‌های انگلیسی،‌عربی‌، اسپانیولی، فرانسوی، روسی،‌اردو، ترکی استانبولی، چینی، هندی‌،عبری و سایر زبان‌های رایج در دنیا و در قالب وب سایت،‌وبلاگ، ویدئو بلاگ،‌ کاریکتاتور و یا پوستر و با موضوعات تبیین نقش مقاومت در وصول به بیداری اسلامی،‌معرفی الگوها و شخصیت‌های مقاومت،‌بیداری اسلامی، وحدت امت اسلامی و استکبارستیزی به دبیرخانه دائمی این جشنواره ارائه دهند.

 دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فعالان فضای مجازی «مقاومت و بیداری» با بیان این‌که آخرین مهلت ارسال آثار و مطالب تا 15 مهرماه سال جاری است، گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره به همراه نمایشگاهی از مطالب ارائه شده در این جشنواره در 13 آبان‌ماه سال جاری مصادف با روز استکبار جهانی برگزار می‌گردد.

 اسفندیاری در ادامه به معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره پرداخت و گفت: پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره به چهار زبان رایج انگلیسی، عربی، فارسی و اسپانیولی در اختیار کاربران و متقاضیان شرکت در این جشنواره قرار می‌گیرد.

 سردار حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم فعالیت در عرصه بیداری اسلامی از سوی جمهوری اسلامی ایران برگزاری جشنواره فعالان فضای مجازی مقاومت بیداری را اقدامی مبارک دانست.

وی با بیان این‌که فضای سایبر در مجموع هم به عنوان یک فرصت هم به عنوان یک تهدید برای جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: صحنه انقلاب و بیداری اسلامی در مصر فرصت خوبی برای فعالان فضای سایبر بود که از آن به خوبی استفاده شد.

 وی با بیان این‌که یکی از ابزارهای رسانه‌ای که فتنه 88 از آن استفاده کرد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر بود گفت: امروز توسعه واستفاده از فضای مجازی یکی مهمترین بخش‌های سیاست‌های استراتژیک آمریکا به حساب می‌آید.

 وی در پایان با بیان این‌که امروز بایدبرای حضور در فضای مجازی و مقابله با جنگ نرم دشمنان جهان اسلام حتما به صورت جبهه‌ای عمل کنیم گفت: جهان اسلام باید خود را در فضای مجازی پیدا کرده و دست در دست هم قرار بدهند تا بتوانند با تشکیل یک جبهه مقابل دشمنان خود بایستند.

 اصنافی مدیرکل امور رسانه‌ای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد نیز با تاکید بر ضرورت فعالیت در فضای مجازی در حوزه بیداری اسلامی اظهار کرد: باید در مبارزات فرهنگی و عقیدتی اصول مبارزه عقیدتی را رعایت کنیم.

 وی تاکید کرد: با توجه به ابزارها و ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی می‌توان با حضور در این فضا فعالیت‌های مفید و گوناگون در حوزه بیداری اسلامی انجام داد.

 انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول