دستگیری هتاک زن جوان در فیس‌بوک

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» سرهنگ ایرج محمدخانی، رییس پلیس فتا استان گیلان گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای رشت به دادخواهی یک بانوی ۲۴ ساله گیلانی، مبنی بر هتک حیثیت وی در فیس‌بوک، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فتای استان گیلان با اشاره به شناسایی متهم در تحقیقات اولیه گفت: پس از شناسایی متهم، ماموران اقدام به اخذ مجوزهای قضایی کرده و یک عملیات متهم را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

محمدخانی گفت: متهم در بازجویی‌ها اعتراف کرد که پس از ساخت پروفایلی زمینه تهدید و هتک حیثیت شاکیه را فراهم کرده است.

بنابراین گزارش، در بازرسی پلیس از منزل این مزاحم اینترنتی، کیس رایانه، لپ‌تاپ، فلش‌مموری و سه عدد گوشی تلفن نیز کشف کرد که ضبط و به عنوان مدرک ضمیمه پرونده شده است.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه متهم با قرار و ثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی روانه زندان شد، تصریح‌کرد: بر اساس فصل پنجم ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، هر فردی که به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

انتتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول