طلاق زن 50 ساله از شوهر آلوده به فیس‌بوک

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از شبکه ایران، زن افسرده با حضور 2 دامادش در دادگاه خانواده از شوهر 58 ساله‌اش طلاق گرفت.

این زن ادعا می‌کرد شوهرش به فیس‌بوک آلوده شده است و شب و روز پشت جعبه جادویی رایانه می‌نشیند و با زنان زیادی چت می‌کند.

این زن به همراه دو دامادش به دادگاه خانواده شهید محلاتی رفت و وقتی پیش‌روی قاضی ایستاد، گفت: بعد از 30 سال زندگی عاقبت پایم به دادگاه رسید.

همه چیز تقصیر آن رایانه لعنتی است. این فیس‌بوک که می‌گویند، زندگی من را تباه کرد و حالا باید در این سن همراه دامادهایم به دادگاه بیایم و از شوهرم جدا شوم.

وی در حالی که بسیار مضطرب و پریشان به نظر می‌رسید، ادامه داد: دختر کوچکم دانشجو است. وی به محض این‌که از دانشگاه به خانه می‌رسید سراغ کامپیوترش می‌رفت و صفحه‌ای را باز می‌کرد و مشغول نوشتن چیزهایی می‌شد که بعدها فهمیدم آن صفحه فیس‌بوک است و دخترم با دوستانش در آن گفت‌وگو می‌کند. از ارتباط وی با افراد غریبه می‌ترسیدم به همین خاطر مسأله را با شوهرم در میان گذاشتم تا در این باره با دخترم حرف بزند غافل از این‌که شوهرم خودش بدتر از همه به فیس‌بوک آلوده خواهد شد و کار و زندگی را رها کرده و شب و روز در فیس‌بوک با زن‌های غریبه که به اصطلاح دوستان اینترنتی‌اش بودند، گفت‌وگو کرد.

هر بار نسبت به این موضوع اعتراض می‌کردم شوهرم می‌گفت فیس‌بوک سرگرمی بوده و به جای خواندن روزنامه و گوش دادن به اخبار در تلویزیون می‌تواند اطلاعات و اخبار را در فیس‌بوک دنبال کند. اوایل این حرف‌ها باورم شده بود تا این‌که یک روز متوجه ارتباط پنهانی شوهرم شدم. وی با زن تنهایی در فیس‌بوک آشنا شده بود و گاهی همدیگر را ملاقات می‌کردند. با این همه زیر بار ارتباط پنهانی‌اش نمی رفت و ادای به اصطلاح روشنفکرها را درمی‌آورد و ادعا می‌کرد ما از فناوری عقب هستیم و آن‌ها دوستان اینترنتی‌اش هستند. بعد از این که متوجه شدم شوهرم عکس‌های زنان زیادی را جمع کرده و آن‌ها را دوستان خود معرفی می‌کند بسیار ناراحت و پریشان شدم.

به همین خاطر نزدیک به چهار ماه است قرص افسردگی مصرف می‌کنم. مادرزن50ساله در حضور دامادهایش از قاضی خواست با دریافت مهریه از شوهرش جدا شود. قاضی با بررسی موضوع درخواست جدایی زن را کافی ندانست و آن‌ها را دعوت به صلح و سازش کرد. این درحالی است که زن افسرده حاضر به ادامه زندگی با شوهرش نبوده و با اصرارهایش و پذیرش آن از سوی شوهرش حکم طلاق صادر شد.

نظر کارشناس
معصومه مهرنامی کارشناس حقوقی در این باره می‌گوید: طبق نظریه مشورتی چت و مکالمه اینترنتی رابطه خارج از حد به حساب نمی‌آید. چنانچه زنی به خاطر مکالمه اینترنتی و رابطه فیس‌بوکی شوهرش تحت فشار روانی قرار بگیرد و این مسأله توسط پزشکی قانونی تایید شود دادگاه می‌تواند از پلیس فتا درخواست کند تا مکالمه‌های اینترنتی شوهرش را جست‌وجو کرده و آن را جزو عسر و حرج به حساب بیاورد. البته اثبات این قضیه برای دادگاه مشکل بوده و هر دادگاهی رویه مختلفی در این باره اتخاذ می‌کند. در واقع اگر ارتباط فیس‌بوکی مرد باعث وارد آمدن فشار روانی به زن شود می‌تواند دلیل قاطعی برای جدایی باشد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول