فیلتر شدن «بلاگفا» صرفا یک اشتباه فنی بود

حدود ساعت 10:30 دقیقه صبح پنجشنبه 24 مرداد بود که گزارش‌های مختلفی از مسدود بودن صفحه اصلی سرویس‌دهنده وبلاگ «بلاگفا» به نشانی www.blogfa.com دریافت کردیم و با بررسی لازم، متوجه شدیم که این سرویس‌دهنده شامل فیلتر شده است.

پیگیری‌های خبرنگاران «وبلاگ نیوز» برای ارتباط با مسئولان فیلترینگ کشور و علیرضا شیرازی، مدیر بلاگفا آغاز شد تا ساعت 11:45 این مسدودیت رفع شد.

شیرازی: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده!

علیرضا شیرازی، مدیر سرویس‌دهنده وبلاگ «بلاگفا» نخستین فردی بود که در گفت‌وگو با خبرنگار «وبلاگ نیوز» درباره این اتفاق توضیح داد و گفت: هیچ اطلاعی از مسدود شدن صفحه اصلی بلاگفا نداشتم و برای رفع مسدودیت آن هم هیچ اقدامی نکردم.

مدیر پربازدیدترین وب‌سایت ایرانی از دلیل مسدود شدن سرویس‌دهنده‌اش اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: هنوز هیچ‌کس به من دلیل این اتفاق را توضیح نداده است.

علیرضا شیرازی در ادامه گفت: با این اتفاق ضرر اقتصادی زیادی به مجموعه بلاگفا وارد شد و نمی‌دانم این هزینه را قرار است چه کسی پرداخت کند. در مدت زمان مسدود بودن صفحه اصلی بلاگفا، به جای نمایش بلاگفا، مجموعه‌ای از رقبای ما در قالب صفحه پیوندها به کاربران پیشنهاد می‌شدند و من نمی‌دانم این موضوع با کدام‌یک از اصول رقابت سازگار است.

مدیر بلاگفا گفت: فرض کنید یک مغازه را پلمپ می‌کنند و روی پلمپ، علاوه بر اعلام مسدودی، اعلام می‌کنند که برای تهیه نیازهای خود می‌توانید به این چند مغازه مراجعه کنید. این معرفی ناعادلانه و به ضرر صاحب آن مغازه است.

شیرازی افزود: من مدیر پربازدیدترین وب‌سایت ایرانی هستم و هنوز نمی‌دانم وقتی سرویس‌دهنده‌ام با مشکل مسدودی مواجه می‌شود، باید با چه کسی و کجا تماس بگیرم. آیا نباید متولی این مسدودسازی نسبت به این موضوع پاسخگو باشد؟

خرم‌آبادی: فقط یک اشتباه فنی بود

پیگیری‌های مکرر خبرنگار «وبلاگ نیوز» باعث شد که عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به سئوال ما پاسخ بگوید و دلیل این اتفاق را تشریح کند.

خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار «وبلاگ نیوز» گفت: قرار بود یکی از وبلاگ‌های بلاگفا مسدود شود. اما بروز یک اشکال فنی در سامانه فیلترینگ کشور باعث شد که کل سرویس مسدود شود.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قوه قضائیه افزود: به محض دریافت خبرهای مسدود شدن این سرویس‌دهنده اقدامات را برای رفع فیلتر سریع این سایت آغاز کردیم و تلاش کردیم در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.

خرم‌آبادی تأکید کرد که سرویس‌دهنده بلاگفا هیچ اقدام مجرمانه‌ای انجام نداده بود و این موضوع صرفا یک اشتباه فنی بود و هم‌اکنون هیچ مشکلی در این سرویس وجود ندارد.

انتهای پیام/.

۶ comments

  • استاد

    آقای شیرازی گفته اند که با یک ساعت فیلتر شدن بلاگفا ضرر اقتصادی بزرگی کرده اند! معلوم میشود درآمد ایشان خیلی بالاست که در این یک ساعت آنقدر ضرر کرده اند. بجای سپاسگزاری از این درآمد بالا که مدیون سیستم اینترنت ایران و بسترسازی کشور برای فعالیت ایشان هستند اینگونه معترض هم هستند؟ گرفتن موضع طلبکارانه و فرار به جلو هم حدی دارد!

  • علیرضا

    افتضاح ترین سرویسی که دیدم این بلاگفا بوده … فقط پول در میارن و اصلا کاربر محور نیستن ….

  • توروخدا زودتر پیگیری کنید.آخه چرا یهو سرویس به این مهمی اینطوری شد؟

  • خواهشا زودتر پیگیری کنید.آخه یه سرویس به این مهمی که کلی بازدید کننده داره واسه چی اینهمه مدت فیلتره؟

  • محمد1111

    الان چرا قطعه
    چرا کسی پیگیری نمی کنه

  • شیوا

    بلاگفا باز نمیشه…چرا؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول