طنز/ فیس‌بوک از مشخصات دولت مردمی است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» رضا ساکی در ستون طنز روز ایسنا نوشت: اگر اهل اینترنت و اینترنت‌بازی و شبکه‌های اجتماعی بویژه شبکه معلوم‌الحال فیس‌بوک باشید، می‌دانید که آقای ظریف، وزیر امور خارجه، عضو فیس‌بوک شده‌اند و تا الان 42.181‏ نفر صفحه‌شان را دیده‌اند‏‏ و پسند کرده‌اند و ‏13.566‏ نفر برای آقای ظریف نظر و تبریک گذاشته‌اند!

آقای ظریف در این صفحه نوشته‌اند:با تشکر از لطف همه دوستان. به دنبال سؤال برخی از شما عزیزان، عرض می‌کنم که این صفحه توسط من و فرزندانم به‌روز می‌شود. محمدجواد ظریف

به نظرم یکی از مشخصات دولت مردمی همین است. همین که وزیر، آن هم وزیر امور خارجه دولت، همراه و هم‌گام با مردم از فیلترشکن استفاده کند و بیاید توی فیس‌بوک چیز بنویسد! این یعنی در کنار مردم بودن. می‌دانید که رییس‌جمهور دیروز در مراسم معارفه‌ی وزیر خارجه گفته‌اند: صدای مردم را نشنویم، شکست می‌خوریم!

به نظرم یکی از راه‌های شنیدن صدای مردم همین حضور شبکه‌های اجتماعی است. وقتی آقای ظریف چیزی می‌نویسد و شش‌هزار نفر زیر آن نوشته نظر می‌گذارند، یعنی دارد صدای مردم را می‌شنود.

به هر حال آقای وزیر امور خارجه در شبکه‌ اجتماعی بلاتکلیف فیس‌بوک هستند. البته ما از دیگر وزیران توقع نداریم به آن‌جا بروند، چون آقای ظریف در سفرهای خارجی می‌تواند بدون محدویت به آن دسترسی داشته باشد و بنویسد، اما وزیران دیگر اگر بخواهند وارد این شبکه بشوند، دچار دردسر می‌شوند، چون گاهی فقط نیم‌ ساعت باید برای ورود به این فضای مشکوک زمان صرف کرد که با توجه به حجم کار وزیران، برای‌شان مناسب نیست.

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول