آقای وزیر از طریق فیس‌بوک به مردم گزارش خواهد داد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»،  وزیر امورخارجه ایران که از رسانه اجتماعی مسدود شده فیس‌بوک به عنوان یک رسانه شخصی بهره می‌جوید در یکی از نوشته‌هایش در این سایت، ابراز امیدواری کرد بتواند به صورت مرتب از طریق این رسانه‌ اجتماعی به مخاطبان گزارش دهد.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی میان سیاستمدارن پدیده جدیدی نیست. حتی در انتخابات امریکا نتایج نظرسنجی که در این شبکه‌ها صورت گرفت با نتایج انتخابات برابر بود. فعالیت حوزه فضای مجازی نامزدها نیز سهم بسزایی در آشنایی و تعامل با سیاست‌های ایشان و تاثیر در رای‌دادن افراد داشته است.

zarif fb

«محمدجواد ظریف»، وزیر مور خارجه ایران در صفحه فیس‌بوک خود که به کمک فرزندانش آن را به روزرسانی می‌کند مانند یک شهروند-خبرنگار، از روزمره‌های یک وزیر بیشتر با استفاده از تصویر روایت می‌کند. در این صفحه که به‌تازگی ایجاد شده است تصاویری از رای اعتماد به وزرا در مجلس با حضور ظریف، مراسم ادای سوگند و آغاز کار در دفتر وزارتخانه قرار داده شده است. با اینکه به صورت رسمی هنوز این صفحه معرفی نشده است اما در همین مدت کوتاه، افزون بر 54 هزار نفر این صفحه را پسند کرده‌اند و35  هزار و پانصد نظر درباره تصویر و وضعیت‌های نهاده شده فعالانه ارسال شده است.

وی در یکی از وضعیت‌های فیس‌بوکی خود نگاشته است: دوستان سلام. من با استعانت از خداوند بزرگ و به اميد خدمت به مردم، اعتلاي نام ايران و ايراني و بهبود شرايط بين‌المللي در جهت کاستن از فشار اقتصادي بر مردم عزيز اين مسئوليت سنگين را پذيرفته‌ام. از محبت‌هاي شما که اينجانب را مورد لطف قرار داده‌ايد سپاسگزارم و اميدوارم بتوانم شايسته اين همه بزرگواري باشم. تلاش خواهم کرد ارتباط با شما را حفظ کنم و اميدوارم بتوانم در اين صفحه، در سايت وزارت امورخارجه و يا از ساير روش‌ها به شما به صورت کم و بيش مرتب گزارش دهم.

وزیر امور خارجه همچنین در پی تمسخر برخی کاربران این شبکه اجتماعی نسبت به لهجه یکی از مخالفان وی در روز رای اعتماد، از مخاطبان خود در فیس‌بوک خواست : از دوستان فهيم، بزرگوار و رواداري که به اين صفحه مراجعه مي کنند صميمانه و مصرانه انتظار دارم که اين صفحه را مکاني براي کنايه و يا خداي ناکرده توهين به افراد، گروه‌ها، احزاب، قوميت‌ها و مذاهب قرار ندهند و از شعارهاي سياسي و نقطه نظراتي که باعث رنجش ديگران شود و يا فرصت گفتگو و مفاهمه را از ما سلب کند جدا پرهيز کنند. با همه احترام به تمام نظرات، اگر به چنين اظهار نظرهايي برخورد کنيم با اجازه شما آنها را حذف خواهيم کرد.

محمد جواد ظریف همچنین خود را از محتوای نظرات نوشته شده در صفحه‌اش مبرا دانسته و نوشته: ولي تصديق مي‌فرماييد که فرصت نخواهيم کرد همه نظرات درج شده در اين صفحه را به سرعت مرور کنيم و لذا هيچ مسئوليتي در باره محتواي نظرات نخواهيم داشت.به راهنمايي و دعاي خير شما چشم اميد دارم.

به نظر می‌رسد، پس از حضور دکتر روحانی در رسانه‌های اجتماعی از جمله توییتر در جریان انتخابات ریاست جمهوری، سایر دولتمردان نیز اجازه حضور در این رسانه‌های اجتماعی را یافته‌اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول