سیستم‌های خودکار غیرفعال کردن برنامه‌های مخرب در فیس‌بوک

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مركز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای، استفاده از ابزارها برای شناسایی الگوهای مخرب در برنامه های کاربردی به فیس بوک کمک می کند تا به طور موقت برخی از برنامه‌های کاربردی متفرقه را غیرفعال کند.

تعدادی از کاربران شکایت کرده‌اند که برنامه‌های کاربردی و حساب کاربری فیس‌بوک آنها از دسترس خارج شده است.

شرکت فیس‌بوک در بیانیه‌ای اظهار کرد که این شرکت به منظور حفاظت بستر نرم‌افزاری فیس‌بوک و کاربران، برای شناسایی و غیرفعال کردن برنامه‌های کاربردی مخرب از سیستم‌های خودکار استفاده می کند. این روش الگوی مخرب را شناسایی می کند، برنامه‌های کاربردی را که با این الگو مطابقت دارند، شناسایی کرده و سپس این برنامه‌ها را غیرفعال می‌کند.

بنا بر اعلام مرکز ماه، روز سه شنبه شرکت فیس‌بوک این الگوها را بررسی کرده و دریافت که نه تنها بسیاری از برنامه‌های کاربردی مخرب به درستی با این الگوها مطابقت داشته و غیرفعال شده‌اند، بلکه بسیاری از برنامه‌های کاربردی معتبر نیز با این الگوها مطابقت دارند و به‌واسطه آن غیرفعال شده‌اند.

یکی از کارمندان فیس‌بوک گفت: ما پس از مواجهه با این مشکل، فورا این فرآیند را متوقف کرده و برگرداندن دسترسی‌ها را آغاز کردیم. شرکت فیس بوک در مورد تعداد برنامه‌های کاربردی معتبری که تحت تاثیر قرار گرفته اند، اظهار نظری نکرد.

در حال حاضر این شرکت قصد دارد تا فرآیندها و فناوری‌ها را ارتقاء دهد. ارتقاء فناوری شامل استفاده از ابزار بهتر برای شناسایی الگوها و ارتقاء فرآیند شامل استفاده از فرآیندهای بهتر برای بررسی بهتر برنامه‌هایی که با الگوهای مخرب مطابقت دارند. هم چنین مشکلاتی که باعث کندی فرآیند بازیابی می‌شوند، برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول