کمپین‌های فیس‌بوکی تغییر روسای دانشگاه‌ها به روایت روزنامه شرق

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» روزنامه شرق در مطلبی با اشاره به کمپین‌های تغییر رؤسای دانشگاه‌ها در فیس‌بوک، خواستار توجه مسؤولان به خواسته‌های فیس‌بوکی دانشجویان شد.

روزنامه شرق بدون توجه به شرایط برخی شبکه‌های اجتماعی در ایران نوشته است:‌ چند سالی است که کمپین‌های دانشجویی، پای ثابت فعالیت‌ها در فضای مجازی شده‌اند. اگر تا دیروز وبلاگ‌های مشترک فضای مجازی بدون محدودیت را برای دانشجویان ایرانی فراهم می‌کردند، امروز «شبکه های مجازی» بستری برای بیان مطالبات دانشجویان شده است.

همچنین این روزنامه گزارش می‌دهد: هم‌اکنون در شبکه های مجازی پنج کمپین مجازی از سوی دانشجویان با یک هدف مشترک تشکیل شده است، «تغییر رییس دانشگاه» در حال حاضر دانشجویان دانشگاه شریف با دوهزارو666، دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبایی با دوهزارو61، دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با 652، دانشجویان دانشگاه سمنان با 138 و دانشجویان دانشگاه یزد با 93 امضا خواستار تغییر روسای دانشگاه‌های خود شده‌اند.

ظاهرا روزنامه شرق، حضور برخی سیاستمداران در فیس‌بوک را دلیل بر مشروعیت این شبکه اجتماعی دانسته و این شبکه اجتماعی امریکایی را محلی مشروع برای بروز اعتراضات مدنی می‌داند.

همچنین این روزنامه توجه نکرده است که تعداد 92 پسند(لایک) و یا 138 پسند برای دانشگاه‌هایی با هزاران دانشجو آن‌هم در یک شبکه اجتماعی نمی‌تواند درخواست معتنابهی برای عمل کردن به آن باشد، که اگر چنین بود پیش ازین کمپین‌های بسیاری در حمایت و یا مخالفت با شخصیت‌های مختلف و یا برندهای گوناگون در این شبکه اجتماعی منتشر شده است و سرنوشت همه آن‌ها محکوم به فراموشی است.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول