«فیس‌بوک به نیابت از CIA اطلاعات مردم جهان را جمع‌آوری می کند»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در خصوص نفوذ فیس‌بوک در کشورهای جهان گفت: با توجه به گستردگی سایت فیس‌بوک که از میلیاردها مطلب و صفحه مختلف تشکیل شده، تفکیک محتوای مجرمانه از غیرمجرمانه آن عملاً امکان پذیر نیست.

وی افزود: علاوه بر این، مشکل فیس‌بوک قبل از اینکه به محتوایش باشد مربوط به ماهیت و عملکرد آن است، چرا که این سایت بزرگترین و گسترده‌ترین ابزار جمع آوری اطلاعات برای سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل به شمار می‌رود.

خرم‌آبادی تصریح کرد: در مراسمی که سازمان سیا برای تقدیر از زاکربرگ برگزار کرده بود، معاون سازمان سیا اظهار داشته که فیس‌بوک برای ما رویایی بود که به حقیقت پیوست.

سایت فیس‌بوک ماهیت جاسوسی و صهیونیستی دارد

مشاور قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: فیس‌بوک توسط یک جوان صهیونیست به نام مارک زاکربرگ تاسیس شده است. این شخص به عنوان چهارمین صهیونیست تأثیرگذار در سطح جهان شناخته شده و روابط نزدیک و صمیمانه ای با رژیم اشغالگر قدس دارد.

وی افزود: زاکربرگ در جشن شصتمین سال تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان میهمان ویژه مورد تقدیر قرار می گیرد و شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی شخصاً از دفتر موسسه فیس‌بوک در کالیفرنیا بازدید کرده و اظهار داشته که «فیسبوک بهترین ابزار گسترش صلح به شیوه صهیونیستی است».

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تأکید کرد: وی همچنین در اظهارنظر دیگری گفته است: « رویدادهای اجتماعی خاورمیانه هیچ‌گاه بدون کمک اینترنت و فیس‌بوک آن طور که ما می خواستیم روی نمی‌داد».

اطلاعات افراد عضو فیس‌بوک منشأ تصمیمات سازمان‌های امنیتی آمریکا است

وی افزود: بر اساس اسناد فوق سری که توسط جولیان آسانژ بنیانگذار سایت ویکی لیکس و همچنین توسط ادوارد اسنودن مأمور سابق سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر شده، سازمان‌های امنیتی آمریکا از طریق فیس‌بوک اطلاعات و ارتباطات شهروندان عضو فیس‌بوک را در همه زمینه‌ها جمع آوری و مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد و این اطلاعات منشاء تصمیمات بسیار مهمی در مورد کشورهای ذیربط هستند.

خرم آبادی خاطرنشان کرد: به نظر من اهمیت سایت فیس‌بوک در بسیاری از جهات برای سازمان‌های جاسوسی و امنیتی آمریکا بیشتر از سفارتخانه‌های آن‌ها در کشورها است، چرا که سفارتخانه‌های آن‌ها توان و امکانات جمع آوری این حجم عظیم از اطلاعات در همه زمینه‌ها را ندارند.

فیس‌بوک به نیابت از CIA وظیفه جمع آوری اطلاعات آشکار از شهروندان سراسر جهان را برعهده گرفته است 

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس این اسناد در حال حاضر فیس‌بوک به نیابت از CIA وظیفه جمع آوری اطلاعات آشکار از شهروندان سراسر جهان را برعهده گرفته است و شهروندان با تصور اینکه حریم خصوصی آنها محفوظ است، به راحتی کلیه اطلاعات محرمانه و شخصی خود را در این سایت قرار می دهند.

خرم‌آبادی تأکید کرد: اطلاعات شهروندان کشور جزء منابع مهم و اسرار آن کشور است و دولت حق ندارد اجازه دهد بیگانگان به این اسرار دسترسی پیدا کنند، چرا که در عصر حاضر اهمیت اطلاعات کمتر از اهمیت انبارهای مهمات نیست.

مشاور قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: شاید اطلاعات یک یا چند فرد از شهروندان عادی یک کشور به تنهایی بی اهمیت به نظر برسد و برای دشمن ارزش چندانی نداشته باشد اما اطلاعات جمع کثیری از شهروندان یک کشور و تحلیلی که از پردازش این اطلاعات به دست می آید ارزش شگفت انگیز و حیاتی دارد.

وی افزود: در صورتی که این اطلاعات به دست دشمن برسد، آن کشور در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت، علاوه بر این حتی اطلاعات شخصی یک فرد خاص نیز (مثلا در شرایطی که این فرد یکی از دانشمندان یا نخبگان علمی یا یکی از مسئولین سیاسی یا نظامی کشور باشد) می‌تواند برای سرویس‌های جاسوسی دشمن اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

مردم با تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی، اعتقادی و سیاسی فیس‌بوک آشنا نیستند

وی تأکید کرد: متأسفانه در زمینه تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی، اعتقادی و سیاسی این تارنما کمتر به مردم اطلاع رسانی شده اما تلاش خواهد شد تا در آینده اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

خرم‌آبادی گفت: من در همین‌جا از همه نخبگان و کارشناسانی که در این زمینه فعالیت پژوهشی داشته‌اند دعوت می کنم تا مردم را با خطرات و تهدیدات فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی خارجی آشنا کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول