«توییتر دیگر توانایی سازماندهی و ایجاد ناآرامی در ایران را ندارد »

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روح‌الله مؤمن‌نسب در خصوص میزان بازدارندگی فیلترینگ برای برخورد با محتوای نامناسب سایت ها اظهار داشت: متاسفانه سیستم فیلترینگ کنونی دارای معایب بسیار زیادی است، که این مطلب باعث شده؛ کاربران ایرانی دچار مشکلاتی در استفاده از وب شوند.

وی تصریح کرد: از یک سو راه های بسیاری برای دور زدن این سیستم معیوب وجود دارد و از آنجا که «ارائه دهندگان خدمات دسترسی» (موضوع ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه ای) و «ارائه دهندگان خدمات میزبانی»(موضوع ماده ۲۳ قانون جرایم رایانه ای) مستقیماً وابسته به زیرمجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.

این کارشناس فضای مجازی بیان داشت: با توجه به تمرکز پالایش اینترنت در ایران از مبدأ (گیت وی)، رفع اشکالات بسیار زیاد و به روزرسانی سیستم پالایش (فیلترینگ) اینترنت، از وظایف بدیهی وزارت فناوری اطلاعات است که لازم است به حل این مسئله مهم و اساسی بسیار اندیشیده شود.

وی افزود: با این حال پر واضح است که فیلترینگ با همه این مشکلات نیز توانسته است تا حدودی بازدارندگی ایجاد کند، به نحوی که بازدید تارنماهای فیلتر شده تا بیش از یک دهم کاهش پیدا می کند.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به اظهار نظر اخیر مرکز مطالعات ارتباطات جهانی وابسته به یک دانشگاه آمریکایی، تصریح کرد: این مرکز با اشاره به تاثیر فیلترینگ اعلام کرد: توئیتر دیگر توانایی سازماندهی و ایجاد ناآرامی در ایران را ندارد
مؤمن نسب در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله با تقویت و بروزرسانی سامانه های فیلترینگ در آینده ای نه چندان دور آمریکایی ها خواهند گفت؛ فیس بوک و گوگل هم دیگر توانایی ایجاد نا آرامی در ایران را ندارند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول