نقشه نفوذ غول‌های اینترنتی منتشر شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، دیلی میل نوشت: بررسی‌های یک موسسه وابسته به دانشگاه آکسفورد بر مبنای تاریخچه استفاده میلیون‌ها کاربر در جهان از اینترنت نشان می‌دهد که گوگل بیشترین میزان ترافیک اینترنت را در 62 کشور جهان به خود اختصاص داده است.

فیس‌بوک نیز با کسب برتری در 50 کشور جهان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است و رتبه سوم مربوط به موتور جستجوی چینی بایدو است که در چین و کره بیشترین میزان کاربران را داراست.

TopSitePerCountry_InternetPopulation

داده های جمع آوری شده در این زمینه مربوط به ماه های جولای و آگوست است و اطلاعات مربوط به وب سایت‌ها هم از سایت آلکسا جمع آوری شده است.

در مجموع محبوب ترین وب سایت های هر کشور را موتورهای جستجوی اینترنتی تشکیل می‌دهند هر چند محبوبیت فراوان فیس‌ بوک به عنوان یک شبکه اجتماعی در نوع خود جالب توجه است. فیس‌بوک علاوه بر کشورهای غربی در نپال و مغولستان هم محبوب‌ترین وب سایت است.

در فلسطین وضعیت با دیگر کشورها متفاوت است و وب سایت روزنامه صدای وطن محبوب ترین وب سایت محسوب می‌شود. در ایران هم گوگل پربازدیدترین سایت است.

از جمله دیگر کشورهای متفاوت می توان به قزاقستان اشاره کرد که خدمات ایمیل Mail.ru در آن بیشترین بازدیدکننده را دارد. شبکه اجتماعی VK هم پرطرفدارترین وب سایت در کشور بلاروس است. موتور جستجوی Yandex هم محبوب ترین موتور جستجوی روسیه است. ژاپنی ها نیز کماکان یاهو را به گوگل و فیس بوک ترجیح می دهند.

در 36 کشور از 50 کشوری که فیس بوک در رتبه اول است، رتبه دوم به گوگل اختصاص یافته و  در 14 کشور دیگر هم یوتیوب که متعلق به گوگل است دارای رتبه دوم است. بر اساس این آمار در میان بیش از یک میلیارد نفر از کاربران اینترنت، گوگل محبوب ترین وب سایت است.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول