آمار جالب از کاربران رسانه های اجتماعی مختلف

به گزارش‌«وبلاگ‌نیوز» و به نقل از نارنجی، هر شبکه اجتماعی با توجه به گروه افرادی که در آن مشارکت دارند، از هویت ویژه ای برخوردار می شود. برخی از این پلتفرم ها گروه سنی نوجوانان را به خود جلب می کنند، این گروه عموما عصرها در این شبکه ها مشغول می شوند. برخی دیگر از پلتفرم ها جاذبه بیشتری برای شاغلین داشته و در طول ساعات کاری توسط این افراد مورد استفاده قرار می گیرند.

اطلاعات مربوط به هر یک از این شبکه های اجتماعی، با توجه به مخاطبین آنها، می تواند برای کسب و کارها، و افراد مختلف بسیار راهگشا باشد. در ادامه مطلب، به مرور یک سری یافته های جالب در مورد هر یک از شبکه های اجتماعی عمده، خواهیم پرداخت.

فیس‌بوک

در حال حاضر عمده کاربران این شبکه اجتماعی را جوانان تشکیل می دهند. با این وجود، از اواخر سال ۲۰۱۲ تعداد کاربران ۴۵ تا ۵۴ ساله این شبکه اجتماعی، رشد ۴۵ درصدی را نشان می دهد. در جامعه آماری ایالات متحده آمریکا، ۷۳ درصد از کاربران اینترنت که بیش از ۷۵هزار دلار در سال درآمد دارند، در فیسبوک عضو هستند (جالب اینجا است که این آمار برای توییتر ۱۷ درصد است). ۸۶ درصد کاربران فیسبوک خارج از ایالات متحده هستند.

اینستاگرام

۶۸ درصد کاربران اینستاگرام، خانم ها هستند.

توییتر

این شبکه اجتماعی به طرز شگفت آوری، نسبت به سایر گروه های سنی، در میان جوانان طرفدار دارد. حدود ۲۷ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله در ایالات متحده آمریکا، از توییتر استفاده می کنند. تنها ۱۶ درصد افراد ۳۰ تا ۵۰ سال در این کشور کاربر توییتر هستند.

لینکداین

این شبکه اجتماعی، بیش از سایر رقبا، کاربران بین المللی دارد. در ضمن مردان علاقه بیشتری به این پلتفرم دارند.

گوگل پلاس

بیش از هر شبکه اجتماعی دیگری، کاربر مرد دارد. حدود ۷۰ درصد کاربران این شبکه را مردان تشکیل می دهند.

پینترست

اغلب کاربران پینترست از تبلت استفاده می کنند. نکته جالب دیگر اینکه ۸۴ درصد کاربران این شبکه خانم ها هستند.

تامبلر

در میان نوجوانان بیشترین طرفدار را دارد و در جامعه آماری ایالات متحده آمریکا، تنها ۸ درصد از کاربران اینترنت که بیش از ۷۵ هزار دلار در سال درآمد دارند، از این شبکه استفاده می کنند.

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول