مناظره «فیلترینگ و شبکه‌های اجتماعی» در دانشگاه آزاد

سعیدابوالحسنی نژاد، جانشین بسیج دانشجویی جاویدالاثر احمد متوسلیان آزاد اسلامی تهران شمال در گفتگو با خبرنگار «وبلاگ‌نیوز»، اظهار کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال اقدام به برگزاری نشست «رو در رو» با موضوع «فیلترینگ و شبکه‌های اجتماعی» با رویکرد کرسی‌های آزاداندیشی کرده است.

ابوالحسنی نژاد با تاکید بر اینکه بررسی رخدادها و اتفاقات روز جامعه، بستر گسترده فضای مجازی و مسائل پیش آمده درباره رسانه‌های اجتماعی از رویکردهای این کرسی آزاداندیشی است، بیان کرد: مباحث مطرح درباره رفع فیلتر برخی سایت‌ها، استقبال دانشجویان از این موضوع و همچنین ضرورت توجه به این مسئله در شورای فکری بسیج دانشجویی از دیگر اهداف برگزاری کرسی مناظره «فیلترینگ و شبکه های اجتماعی» است.

دبیر اجرایی «رو در رو»،  تاکید کرد: در این برنامه کارشناسان موافق و مخالف مدعو علاوه بر پاسخگویی به سؤالات دانشجویی به مناظره می‌پردازند تا در فضایی کاملاً منطقی و عِلمی به مسائل و ابهامات موضوع مشخص شده با توجه به وقت و اقتضای جلسه پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: آقایان روح‌الله مؤمن نسب، فعال و کارشناس فضای مجازی و جواد افتاده کارشناس و تحلیل گر رسانه‌های اجتماعی به صورت «رو در رو» به مناظره می‌پردازند و در پایان مناظره، پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار می‌شود.

جانشین بسیج دانشجویی جاویدالاثر احمد متوسلیان آزاد اسلامی تهران شمال افزود: مباحث مطروحه در این جلسه ضمن مستندسازی و جمع‌بندی پس از تدوین در قالب‌های صوتی، تصویری و مکتوب جهت بررسی، پیگیری و بهره‌برداری به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

ابوالحسنی نژاد با بیان اینکه این مراسم از ساعت 12 ظهر روز دوشنبه، 6 آبان ماه در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال (حکیمیه تهران‌پارس) برگزار می‌شود، گفت: حضور برای همه علاقه‌مندان، دانشجویان و اصحاب رسانه آزاد می‌باشد.

وی در پایان، اظهار کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع فیلترینگ و شبکه‌های اجتماعی، تنها به این کرسی مناظره بسنده نکرده و در آینده نیز در جریان‌های دانشجویی، دانشگاهی به تحلیل، بررسی و پیگیری این موضوع می‌پردازد.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران‌شمال، با اشاره به اینکه برگزاری این کرسی با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان مبنی بر ایجاد فضای گفتمانی و تضارب آرا در دانشگاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: پاسخگویی به سؤالات دانشجویان در موضوعات و مسائل جامعه و عدم بی تفاوتی دانشجو نسبت به رخدادهای کشور، از دیگر اهداف برگزاری نشست «رو در رو» است.

انتهای پیام/.

۲ comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول