تلاش فیس بوک برای جلب نظر سایت‌های خبری

به گزارش«وبلاگ نيوز» ، بيزينس ويك نوشت: این تلاش در شرایطی صورت می‌گیرد که فعالان عرصه خبر تاکنون توجه چندانی به فیس بوک نشان نداده اند و بیشتر ترجیح می‌دهند از خدمات سایت‌های میکروبلاگینگ استفاده کنند.

در راستای اجرای این برنامه‌ها ارسال و به اشتراک گذاری محتوا برای سایت‌ها و خبرگزاری‌ها تسهیل می‌شود و امکانات ویژه‌ای نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد. همچنین بنا بر سلیقه کاربران فیس بوک برخی مقالات سایت‌ها و نشریات به آنها پیشنهاد داده خواهد شد.

فیس بوک همچنین از همکاری نزدیک با موسسات خبری و رسانه ای در این زمینه خبر داده است. در صورت موفق بودن این برنامه ها ترافیک سایت های خبری هم افزایش خواهد یافت.

مساله اصلی این است که بسیاری از کاربران فیس بوک در حال حاضر برای کسب اطلاع و تبادل نظر با دوستانشان به فیس بوک می آیند و مشخص نیست آیا می توان ذائقه آنها را به گونه ای تغییر داد که به مشاهده بیشتر اخبار تمایل پیدا کنند.

ررسی های Pew Research نشان می‌دهد اکثر کسانی که به این شبکه اجتماعی مراجعه می‌کنند، به دلایل دیگری وارد فیس بوک می شوند. بر همین اساس 78 درصد کاربران فیس بوک می گویند برای کسب اطلاع در مورد دوستان و آشنایان و تماشای عکس‌های آنها به فیس بوک می روند.

همین بررسی ثابت کرده که تنها 30 درصد از بزرگسالان آمریکایی فیس بوک را یک منبع خبری می دانند و به این منظور به آن مراجعه می کنند. بنابراین بعید به نظر می رسد تلاش های زاکربرگ مدیر فیس بوک در این زمینه چندان مثمر ثمر باشد.

تحقیقات Pew Research همچنین نشان می‌دهد که به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه ها اصلی ترین کاربرد فیس بوک است و در این میان ممکن است کاربران اخبار و اطلاعات مختلف را هم مشاهده کنند. علاوه بر این تنها 38 درصد از مشترکان خبر در فیس بوک، این شبکه اجتماعی را یک منبع خبری مهم تلقی کرده اند.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول