در شبکه‌های اجتماعی «زنده» باشیم نه «ناطق»

به گزارش «وبلاگ نیوز»، «رضا امیرخانی»، نویسنده، در گفت‌وگو با نشریه جیم، گفت: اگر شخصیت سیاسی بودم جایی برای تخلیه هیجانات این چنینی نداشتم، این توییتر و فیس بوک می‌‏شود جایی که هم با آدم‏‌ها ارتباط بگیرم و هم هیجاناتم را تخلیه کنم. با این شبکه‏‌های اجتماعی به عنوان فعال کاملاً مخالفم! من می‌‏گویم در این جمع‏‌ها باید زنده باشیم ولی ناطق نباشیم، زنده بودن با ناطق بودن خیلی فرق می‌‏کند.

وی ادامه داد: بعد‌تر فهمیدم که هروقت می‌‏نویسی مقداری از هیجان ذخیره شده‏‌ات را بیرون می‌‏ریزی. یعنی تو با هیجانت می‌‏نویسی، با آن شوری که داری فکر می‌‏کنی داری کارِ مهمی را انجام می‌‏دهی. این هیجانت با آن نوشتن از بین می‌‏رود، فلذا من مطمئنم که نباید در اینترنت نوشت.

امیرخانی در این زمینه اضافه می‌کند: بعد‌تر چیز مهم‏تری را فهمیدم، اینکه اصلاً چیزی را نباید بنویسم! به این دلیل که من احساس می‌‏کردم که مطلب مرتبط باعث می‌‏شود که هنگام نوشتن آن مطلب، دیگر درباره آن هیجان نداشته باشم.

این نویسنده درباره رابطه بین خلاقیت و فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفت: من خودم این ابتلا را داشتم. هفته‌‏ای یک بار در اینترنت می‌‏نوشتم. در سال ۸۱ تا ۸۴ در سایت لوح. در آن دوره به این نتیجه رسیدم که اگر مثلاً کسی می‌‏خواهد شعری درباره ایمان بنویسد، در نوشته‏‌هایش نباید چیزی درباره ایمان بنویسد و در اینترنت بگذارد، چرا که ممکن است کسی بگوید این خوب است یا بد. این در روحش تاثیر می‌‏گذارد، در حالی که اثرش باید در خلوت شکل بگیرد. مثلاً اگر رمانی درباره تهرانِ قدیم دارم، هیچ مقاله‏‌ای در این باره نباید بنویسم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول