پربازدیدترین شبکه اجتماعی جهانی

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از تسنیم، تحلیل‌های انجام شده توسط ادوب در راستای تعامل با شبکه‌های اجتماعی، نشان از تضعیف جایگاه فیس‌بوک در دنیا و در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی دارد در حالیکه توییتر همچنان از محل جذب بازدیدکننده، رشد ۲۵۸ درصدی سالانه را دارد.

شبکه‌های توییتر و پینترست به عنوان بزرگترین شبکه‌های اجتماعی از منظر درآمدی شناخته شدند زیرا هر کدام از این شبکه‌ها افزایش درآمدهای قابل توجهی از محل هر بازدید کننده دارند. براساس تحقیقاتی که توسط ادوب بر روی تبلیغات آنلاین صورت گرفته است، توییتر رشد ۳۰۰ درصدی سالانه را در این بخش به ثبت رسانده و از این جهت بزرگترین شبکه درآمدزا معرفی شده است.

فیس‌بوک رویه‌ای معکوس را در پیش گرفته و ارزش هر کلیلک بر روی این شبکه تا ۴۰ درصد نیز کاهش داشته اما در مقابل نرخ کلیلک و بازدهی سرمایه‌ آن در بخش تبلیغات، به ترتیب تا ۲۷۵ و ۵۸ درصد رشد را از خود نشان می‌دهد. اما با این حال سهم قالب شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر دست فیس‌بوک است اما از منظر بازدهی، توئیتر قوی‌ترین شرکتی است که میانگین رشد سالانه آن را می‌توان در حد ۲۵۸ درصد برآورد کرد.

این تحقیقات و گزارش تحلیلی در بازه زمانی یک سال و از طریق پرسشنامه‌هایی که توسط فعالان بخش خرده‌فروشی، رسانه‌ها، بخش‌های در ارتباط با موضوعات سرگرمی و سایت‌های مسافرتی تکمیل شده، به دست آمده است.

در بخش دیگری از این گزارش نیز به جایگاه فیس‌بوک در نزد کاربران اینترنت اشاره کرده و گفته که میزان بازدید و تعاملات با این وبگاه اجتماعی سالانه با کاهش ۲۰ درصدی مواجه است؛ اکثر کاربرانی هم که در اشتراک اطلاعات از طریق پرسشنامه شرکت کرده‌اند، تجربه دیگر شبکه‌های اجتماعی یا خروج از این محیط را دلیلی برای این کاهش ذکر کرده‌اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول