خودداری از ورود مرکز ملی فضای مجازی در امور اجرایی

به گزارش «وبلاگ نیوز»، مهندس محمدحسن انتظاری که شنبه شب با حضور رئیس جمهوری و با رأی اکثریت اعضای شورای عالی فضای مجازی به سمت دبیری این شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور انتخاب شد، در اولین مصاحبه اختصاصی خود که با پایگاه اطلاع رسانی دولت انجام شد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت شورایعالی فضای مجازی گفت: از نظر ایشان فضای مجازی یک بخش مهمی از توسعه آینده کشور است و چالش‌هایی که بعضا در جامعه با آن دست به گریبان هستیم با توسعه فضای مجازی کشور به طور هدفمند و یکپارچه حل خواهد شد.

او در خصوص برنامه هایی که باید در مرکز ملی فضای مجازی در کشور دنبال شود، گفت: ساختار مرکز ملی فضای مجازی باید به گونه ای مورد بازنگری قرار گیرد که نسبت به پیاده کردن اهداف شورای عالی فضای مجازی رویکردی راهبردی داشته باشد.

به گفته انتظاری خودداری از ورود در امور اجرایی، برنامه ریزی در امور راهبردی و طراحی برنامه‌های کلان و ملی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی را از جمله اقدامات شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص برنامه های مرکز ملی فضای مجازی در خصوص ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور نیز گفت: این مرکز در واقع بحث هماهنگی و هدایت جریان‌های مرتبط را به عهده دارد و موضوع طراحی کلی شبکه در لایحه راهبردی را اجرا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: اینکه چه خدماتی در این شبکه به شهروندان و دستگاه‌های مختلف ارائه شود و همچنین ارتباط اینها با شبکه جهانی چگونه باید باشد، مسائلی است که در مرکز ملی فضای مجازی با همکاری همه دستگاهها تدوین می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول