برای رفع فیلتر فیس‌بوک باید بتوانیم صفحات نامناسب را جدا کنیم

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با اظهارات اخیر وزیر ارشاد مبنی بر لزوم دسترسی آسان به فیس‌بوک و برداشتن نصب غیرقانونی از شبکه‌های اجتماعی، کمیته‌ تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند که یکی از معاونین من عضو این کارگروه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما باید نظرتمان را در دولت هماهنگ کنیم و تصمیم‌گیری نهایی را کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باید انجام دهد.

وی در خصوص نظر وزیر ارتباطات و وزارت ارتباطات در خصوص رفع فیلتر این شبکه گفت: فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی است که صفحات بسیاری در آن وجود دارد و برخی از صفحات نامناسب را نیز شامل می‌شود.

واعظی گفت: سیاست ما درباره صفحات نامناسب فیس‌بوک مانند صفحات نامناسب وب است و اگر زمانی مکانیزمی داشته باشیم که بتوانیم صفحات نامناسب را از صفحات بدون اشکال فیس‌بوک جدا کنیم کاملا با رفع فیلتر آن موافق هستیم.

تکلیف شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات برای ارائه مدل مفهومی شبکه اطلاعات

واعظی در پاسخ به سؤال فارس در خصوص آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات از زمان تحویل دولت دهم گفت: شبکه ملی اطلاعات موضوعی بسیار مهم برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و برنامه‌ریزی برای انجام آن ادامه دارد همچنان که در نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی یکی از دو دستور جلسه مهم در خصوص شبکه ملی اطلاعات بود و قرار شد وزارت ارتباطات ظرف یک ماه مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات را آماده و در شورا ارائه کند. تا دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانند خدمات خود را براساس این مدل مفهومی در شبکه ملی اطلاعات ارائه کنند.

انتهای پیام/.

۲ comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول