«فیس‌بوک» و «وی‌چت» عامل فروپاشی خانواده‌هاست

به گزارش «وبلاگ  نيوز» و به نقل از تسنيم، امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس در خصوص شبکه‌های جدید اظهارداشت: فروپاشی خانواده با اعتیاد به فیس بوک و ماهواره رخ می‌دهد؛ درواقع این شبکه‌ها با وجود چت‌روم و معضل عادی‌سازی روابط بین دختر و پسر باعث از بین رفتن خانواده می‌شود.

وی با بیان اینکه شست و شوی مغزی توسط شبکه‌های اجتماعی جدید ایجاد شده و ما به مرور شاهد فرار مغز‌ها خواهیم بود، ادامه داد: به طور کلی و قطعی شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و نرم‌افزاری به نام «ویچت» باعث می‌شود جوانان از خانواده دور شوند که باید راهکار جلوگیری از چنین شبکه‌هایی را شناخته و اجرایی کنیم.

این جامعه شناس با اشاره به اینکه شبکه فیس بوک توجهی به لزوم حفظ حریم شخصی کاربران نداشته و همیشه در تلاش بوده با جمع آوری اطلاعات مربوط به نحوه استفاده کاربرانش از این سایت به کسب درآمد بپردازد، اظهار داشت: فیس بوک و شبکه‌های دیگر توسط کشور های بیگانه حمایت می‌شود.

قرایی مقدم با بیان اینکه استفاده از اپلیکیشن‌های موجود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک می‌تواند امنیت کاربران را با خطرات جدی روبرو کند، اظهار داشت: در میان ایرانی‌ها، داشتن فیس‌بوک مانند داشتن شناسنامه شده است؛ اگر کسی فیس‌بوک نداشته باشه، اغلب مورد سرزنش قرار می‌گیرد که این امر خود یک اسیب جدی است.

وی با تاکید بر اینکه ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی خانواده، ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن به همسر، بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین از آثار مخرب ماهواره بر خانواده است، گفت: همچنین عادی جلوه دادن رابطه جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج تا حد باردار شدن دختر خانواده، هویت زدایی از مفهوم خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی مستقل و مؤثر از موارد دیگر تاثیر ماهواره و شبکه‌های اجتماعی است.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه متاسفانه با وجود ممنوعیت قانونی وجود و استفاده از ماهواره در جامعه ایران، در حال حاضر شبکه‌های ماهواره‌ای، با استقبال بسیار زیادی مواجه شده و استفاده از آن روز به روز بیشتر می‌شود که این امر در راستای فروپاشی خانواده‌ها بسیار نگران‌کننده است، افزود: کشور‌های بیگانه با ایجاد برخی شبکه‌های اجتماعی و ماهواره قصد دارند تمدن و فرهنگ غربی خود را به کشور ما وارد کنند.

قرایی مقدم با اشاره به اینکه با وجود شبکه‌های اجتماعی مانند ویچت ما شاهد روابط نامشروع دختر و پسر بوده و افراد از مسائل خصوصی یکدیگر باخبر می‌شوند، اظهار داشت: غرب می‌خواهد با شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی فکر زنان و مردان را غربی و بینان خانواده را سست کند.

وی با بیان اینکه در شبکه‌های اجتماعی جدید کاربران امنیت نداشته و نمی‌دانند مکالمات آنها شنود می‌شود یا خیر، ادامه داد: باید فرهنگ سسن ایران توسط صدا و سیما به نمایش گذاشته شود و باید این امر گسترش یابد تا چنین شبکه‌هایی نتواند در جامعه ایرانی رسوخ کند.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول