انتقاد ملایم فیس‌بوک از جاسوسی‌های سایبری آمریکا

به گزارش «وبلاگ نيوز» وبه نقل از فارس، وي تري گزارش داد: مدیرعامل فیس‌بوک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز از شیوه مورد استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا و دولت این کشور برای جمع‌آوری داده‌های شخصی مردم انتقاد کرد و گفت: معتقدم که تضمین امنیت مردم مهم است، اما شیوه مورد استفاده نهادها برای تامین امنیت یعنی جمع آوری انبوهی از داده‌ها و رویه‌های مخفیانه آنها بسیار خسارت بار است.

زاکربرگ افزود: من قطعا فکر می‌کنم که همه ما خواهان حفظ امنیت ملی هستیم. ما می‌خواهیم در کشور در امنیت زندگی کنیم و می‌خواهیم از خطرات در امان باشیم. من فکر می‌کنم این چیزها همیشه باید در تعادل باشند. از یک طرف باید کارهای درست را انجام داد و از سوی دیگر به مردم گفت که چه کاری را دارید انجام می دهید.

وی همچنین مدعی شد که فیس‌بوک همیشه معترض تاکتیک‌های جاسوسی دولت آمریکا بوده و این در حالی است که این شرکت و شرکت‌های دیگر آمریکایی مانند گوگل و مایکروسافت متهم به تسهیل دسترسی مستقیم و بی‌واسطه جاسوسان آمریکایی به سرورهای خود هستند که به نقض حریم شخصی و سرقت اطلاعات میلیون ها کاربر اینترنت منجر شده است.

این افشاگری‌ها شهرت و اعتبار شرکت‌های بزرگ فناوری را به خطر انداخته و به همین علت بسیاری از آنها مانند یاهو، گوگل و … مجبور به اتخاذ اقدامات حفاظتی گسترده‌تر شده اند.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول