اعتراض بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز به رفع فیلتر فیس‌بوک

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از قدس آنلاین، دانشجویان بسیجی در این بیانیه با اشاره به تلاش‌های ملت ایران برای رهایی از هرگونه استبداد و استثمار، انقلاب اسلامی را بستری برای تربیت جوانان با معیارهای اسلامی دانستند.

در ادامه بیانیه دانشجویان بسیجی دانشگاه تبریز با گوشزد کردن رفتارهای مغرضانه اربابان قدرت و رسانه در مقابل سخن حق و رسانه‌های جمهوری اسلامی از جمله پرس تی وی، هدف از راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی را جمع‌آوری اطلاعات، جاسوسی و در نهایت تلاش برای براندازی نظام‌های اسلامی در دنیا عنوان کردند.

در این بیانیه دانشجویان ضمن اشاره به مضرات مختلف اجتماعی، شخصی و روانی شبکه اجتماعی فیسبوک خواستار فیلتر ماندن این شبکه اجتماعی و تمام سایت‌ها و شبکه‌هایی این چنین شده و تاکید کردند: مطالبه دانشجویان دانشگاه‌های تبریز از شورای عالی فضای مجازی کشور این است که نه تنها اجازه فعالیت به شبکه‌های جاسوسی همچون فیس‌بوک داده نشود، بلکه الگویی اسلامی در عرصه فضاهای مجازی به جهانیان عرضه داشته شود.

متن اصلی بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز خطاب به شورای عالی فضای مجازی کشور به این شرح است:

مردم متدین ایران بعد از تحمل سال‌ها رنج و مشقت در دوران قبل از انقلاب، برای حفظ موازین اسلامی و اخلاقی خود بسی تلاش کردند و سرانجام به پیروی از نایب امام زمان توانستند نهال حکومتی را بر خاک ایران نهند که در زیر سایه آن، به تربیت جوانان این کشور با معیارهای اخلاقی و اسلامی بپردازند، حال مدعیان به اصطلاح آزادی که فریاد ادعایشان گوش جهانیان را کر کرده است، چون ندای حق شبکه‌های ایران اسلامی را مقابل معیارهای استکباری خود می‌بینند، مانع از رسیدن این شبکه‌ها به سمع و بصر بینندگان آن می‌شوند و گواه این ادعا حذف شبکه پرس تی وی از فهرست پخش برخی از ماهواره‌های دنیاست و این در صورتی است که خود با استفاده از شبکه‌های جاسوسی همچون فیس‌بوک، توییتر، وان‌بی، گوگل پلاس و غیره تلاش می‌کنند تا جوانان ما را از معیارها و ارزش‌های اسلامی دور کنند.

این شبکه‌ها هر چند از نظر ظاهری فوایدی دارند، ولی ابزاری جاسوسی محسوب شده و از نظر اخلاقی هم با اصل حیا در دین مقدس اسلام سازگار نیستند و علما و مراجع هم نگرانی خود را نسبت به رفع فیلتر شبکه جاسوسی فیس بوک ابراز داشته‌اند، همچنین با بررسی تاثیرات این شبکه‌ها در کشورهای خارجی، مضرات زیر توسط منابع معتبر گزارش شده است.

– افزایش مفسده در ارتباط‌های نامشروع

– هویت‌زدایی از مفهوم خانواده به عنوان واحد اجتماعی مستقل و مؤثر

-ایجاد اختلالات روانی و رفتاری (طبق تحقیقات، نوجوانان و جوانانی که با فیس‌بوک کار می‌کنند بیش از بقیه در معرض بروز اختلالات روانی همچون هیجان زیاد، پارانویا، رفتارپرخاشگرانه و جامعه‌ستیزی قرار دارند).

-افزایش آمار طلاق (عامل یک پنجم طلاق‌ها در کشور آمریکا سایت فیس‌بوک است).

– کاهش بازده درسی دانش‌آموزان و دانشجویان (نمرات دانش‌آموزانی که از فیس‌بوک استفاده می‌کنند، نزدیک به 20 درصد از آن‌هایی که از این سایت استفاده نمی‌کنند،پایین‌تر است).

-کاهش بازده کارمندان (شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و تویتر سالانه نزدیک به 14 میلیارد پوند به اقتصاد انگلستان ضرر می‌رسانند و این ضرر به دلیل استفاده کارمندان از این سایت‌ها در حین ساعات اداری است).

-افزایش اعتیاد خطرناک (طبق تحقیقات به عمل آمده، تَرک فیس‌بوک حتی از ترک کردن سیگار و مشروبات الکلی هم سخت‌تر است).

-ایجاد دلهره و استرس در جوانان (مطابق پژوهش‌های انجام گرفته ارتباطات مجازی موجب بروز استرس و دلهره شدید می‌شود).

– افزایش رنج واقعی (پژوهش‌های به عمل آمده نشان می‌دهد پست‌ها و نظرات آشنایان سبب می‌شود افراد، احساس بدی در مورد زندگی خود پیدا کنند، به طور مثال نظرات و پست‌های خوشحال‌کننده دوستان در فیس‌بوک موجب ناراحتی دیگران می‌شود زیرا آنها با خود فکر می‌کنند که از داشتن یک زندگی شاد و مفرح محروم هستند).

-کمبود اعتماد به نفس

با توجه به مراتب فوق و با عنایت به اینکه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌ا… امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در دیدار اخیر فرماندهان بسیج، هدف تشکیل شبکه‌های اجتماعی، توئیتر و فیس‌بوک را براندازی نظام اسلامی ارزیابی کردند، مطالبه دانشجویان دانشگاه تبریز از شورای عالی فضای مجازی کشور این است که نه تنها اجازه فعالیت به شبکه‌های جاسوسی همچون فیس‌بوک و … داده نشود، بلکه الگویی اسلامی در عرصه فضاهای مجازی به جهانیان عرضه داشته شود.

از خداوند متعال، توفیقات روزافزون را برای اعضای محترم این شورا و تمام زرمندگانی که در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، مسئلت داریم.

انتهای پیام/.

One comment

  • ناشناس

    نفهمی تا چه حد؟ خدایا این سرزمین را از دروغ – خشکسالی و بسیج دور بفرما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول