ماجرای فیس‌بوک لیونل مسی خرابکاری سازماندهی شده بود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، پاشا ناصرآبادی با بیان این مطلب افزود: معمولاً کامنت‌های اولی که برای یک مطلب در فیس‌بوک گذاشته می شود می‌تواند مسیر و جهت کامنت‌های بعدی را تعیین کند و موجب اعلام نظرهای موافق و مخالف شود.

وی ادامه داد: این مسئله در کنار پوشش خبری وسیع این رویداد در جهان به افزایش کامنت‌ها و ورود به این اتفاق دامن زده است.

این کارشناس امنیت سایبری گفت: این موضوع نمونه‌ای از جدیدترین روش جنگ سایبری علیه حیثیت یک ملت است.

وی ادامه داد: لیونل مسی یک شخصیت محبوب در بین ایرانی‌ها است و الگوی بسیاری از فوتبال‌دوستان بوده و است که بازی در مقابل او باعث افتخار ملی‌پوشان ایرانی است در نتیجه علیرغم تمام مشکلات فرهنگی فوتبال، نمی‌توان چنین بازخوردی را از سوی ایرانی‌ها در صفحه فیسبوک او منطقی دانست.

ناصرآبادی با اشاره به عدم پخش تصاویر خانوم فرناندا لیما مجری برنامه قرعه‌کشی جام جهانی توسط صدا و سیما و بروز رخداد مشابهی در صفحه فیسبوک وی که آن هم به ایرانی‌ها منتسب شده، گفت: این سئوال جدی مطرح است که به واقع این همه ایرانی او را از کجا می‌شناختند که بخواهند صفحه فیسبوکش را آماج عبارات غیراخلاقی قرار دهند.

این فعال فضای مجازی گفت: در این مسئله هیچ منفعتی برای ایرانیها وجود ندارد و با اندکی بررسی در میابیم که با مواضع دشمنان ملت ایران همخوانی شگفت‌انگیزی دارد، در نتیجه ابهامات جدی به منشاأ ساماندهی این رویداد وارد است.

مدیرعامل رایانه کمک با اشاره به سابقه اینگونه اقدامات علیه ایران، کرم استاکس‌نت را نمونه‌ای از معروفترین حملات سایبری در چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: جنگهای امروزی رنگ و بویی تازه به خود گرفته و ماهیت آنها در حال تغییر است.

وی ادامه داد: خسارت جنگ‌های سایبری به مراتب بیشتر و هزینه اجرایی آنها بسیار کمتر است و درعین حال نیازی به درگیری و رویارویی مستقیم ندارد.

ناصرآبادی اضافه کرد: از آنجا که دسترسی به فیسبوک در داخل ایران فیلتر است، ردیابی دقیق این خرابکاری امکان ندارد و بدیهی است که این افراد از طریق IP کشورهای دیگر به فیسبوک متصل شده‌اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول