شبکه‌های اجتماعی فرهنگ حجاب و عفاف ایرانی را هدف گرفته‌اند

به گزارش «وبلاگ  نيوز» و به نقل از فارس، ایرج محمدخانی، رئیس پلیس فتای گیلان، در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان این شهرستان، نبود آگاهی کاربران را دلیل اصلی سرقت اطلاعات شخصی دانست.

وی با بیان اینکه تهدیدات بی‌شماری متوجه رایانه شخصی است، افزود: این تهدیدات شامل ارائه سرویس‌های غیرمجاز برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه فیس‌بوک با قیمت‌های بسیار نازل و حتی تست‌های چند روزه رایگان است.

رئیس پلیس فتای گیلان، ناآگاهی کاربران را دلیل عمده سرقت اطلاعات شخصی دانست و تصریح کرد: ناآگاهی کاربران موجب می‌شود بخش زیادی از اطلاعات درون رایانه‌ها در اختیار نفوذگران سایبری قرار گیرد و اطلاعات، نام کاربری، کلمات عبور و اطلاعات محرمانه کاربران سرقت شود .

وی با تشریح زوایای پنهان ماهیت شبکه اجتماعی فیس بوک، ادامه داد: کاربران ایرانی بدون مطالعه دقیق صفحه شرایط استفاده از فیس بوک به سادگی از آن عبور می‌کنند.

محمدخانی اضافه کرد: کاربران نمی‌دانند طبق مقرراتی که هنگام ثبت‌نام در فیسبوک پذیرفته‌اند «فیس‌بوک مالک تمام اطلاعاتی است که در اختیار می‌گذارند» بنابراین هر طور که فیس‌بوک بخواهد از آنها استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیران شبکه اجتماعی فیس‌بوک فرهنگ حجاب و عفاف در ایران را هدف قرار داده‌اند، متذکر شد: آنها قصد دارند «حجب و حیا» را برای دختر ایرانی قبح‌شکنی کرده و با دور کردن عفت و اخلاق، عزت و ایستادگی را از زن ایرانی بگیرند.

وی از حاضران خواست تا با بصیرت‌افزایی و توجه به خط قرمزهای اخلاق و عفت عمومی، مجذوب جذابیت‌های کاذب و اغوا کننده شبکه‌های مذکور نشوند.

محمدخانی یادآور شد: دختران و پسران جوان مراقب باشند در دامی که دشمنان قسم خورده انقلاب در این شبکه‌ها پهن کرده‌اند، گرفتار نشوند.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول