حضور نخبگان و دانشگاهیان، پیش‌شرط «شبکه ملی اطلاعات»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از روابط عمومی شورای عالی فضای مجازی، مهندس «محمد حسن انتظاری» در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار در دانشگاه صنعتی شریف، اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات شامل زیرساخت‌هایی است که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاع ایجاد شده است و قرار است خدمات و سرویس‌های مفصلی در فضای سایبری ارایه کند.

وی از جمله الزامات این طرح را حضور فعال نسل خلاق کشور به ویژه نخبگان و دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: باید فضا را به گونه‌‌ای تعریف کنیم تا همه جوانان فعال بتوانند در این عرصه حضور یابند و با کمترین ریسک و خطرپذیری مواجه شوند.

رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه اکنون طراحان شبکه‌های بزرگ اجتماعی در دنیا از جمله گوگل و یوتیوپ در میانگین سنی ۳۰ تا ۳۵ سال قرار دارند گفت: چنین جوانانی در مراتب علمی کشور نیز حضور دارند که وظیفه ماست در هر شرایطی از آن‌ها حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در مواجهه با فضای مجازی باید فعال باشیم گفت: شورای عالی فضای مجازی به منظور ساماندهی حضور فعال در فضای سایبری جهان و توسعه این فضا ایجاد شده است.

به گفته انتظاری توسعه دیجیتالی کشور باید هم‌تراز با توسعه اقتصادی و فرهنگی باشد در غیر اینصورت شاهد رشد زیگراگی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول