درصورت ضرروت در خصوص «فیس‌بوک» هم تصمیم می‌گیریم

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، نايب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که « در آستانه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری برخی از کاندیداها و هواداران شان از طریق ایجاد صفحات در شبکه های مجازی همچون فیسبوک به این عرصه ورود پیدا کردند که بعد از تشکیل کابینه دولت یازدهم و حضور جدی تر برخی از وزرای دولت، موضوع برداشتن فیلتر فیسبوک در محافل بسیار مطرح می‌شود که در این بین برخی از نمایندگان معتقدند رفع فیلتر فیسبوک باید از مجلس بگذرد و این سوال پیش می آید آیا رفع فیلتر احتیاجی به مصوبه مجلس دارد یا خیر؟» پاسخ داد:  این موارد عموما کارهای اجرایی است و مجلس تنها در موارد ضروری وارد میشود.

باهنر با ارائه مثالی از ورود مجلس به موضوع تصمیم دولت گذشته برای کاهش ساعات کار اداری گفت: ما در زمان دولت نهم احساس کردیم که دولت کارهای عجیب و غریبی می کند به طوری که بعد از اینکه ساعات کار بانک ها را تغییر داد، نمایندگان در مجلس به این موضوع اعتراض کرده و با آن مخالفت کردند. این خود یک تعامل غیرمعمول با دولت بود.

وی افزود: ما در همان زمان هم گفتیم که این موضوع ربطی به مجلس ندارد و نباید ورودی به این قضایا کند. البته بعد از آن کم کم قانون کارکرد کارمندان به میزان 48 ساعت در هفته، در ماه رمضان گاهی به 26 ساعت هم می‌رسید که این رویه ای‌ خلاف قانون بود.چون دولت برای کاهش ساعت کاری باید حتما لایح های به مجلس ارائه دهد و در صورت موافقت مجلس این کار را انجام دهد.

نایب رئیس مجلس در مورد موضوع رفع فیلتر شبکه های مجازی گفت: دولت به خصوص وزارت ارشاد می تواند به این موضوع ورود پیدا کند. البته اگر مجلس احساس کند که مسیر در روال غیرمعمول طی می شود ،آنگاه به موضوع وارد شده و دخالت میکند.

وی در عین حال گفت که ما هنوز به جمع بندی ای نرسیدیم که مجلس به این موضوع ورود پیدا کند یا خیر.

باهنر در مورد ارزیابیاش از احتمال رفع فیلتر فیسبوک گفت: اگر بتوانیم یک سری پادزهرهای مناسب را داشته باشیم میتوانیم از این ابزار استفاده کنیم اما تا زمانی که آن پادزهرها را نداریم، قاعدتا رفع فیلتر مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی تا جایی که ممکن است نباید از قدرت قانون و منع کردن استفاده کرد. مگر اینکه در مواردی احساس شود که آن موضوع باعث هنجار جدی جامعه می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که نظرش در مورد عضویت برخی از اعضای کابینه دولت در فیسبوک گفت: هنوز تصمیمی در مورد رفع فیلتر فیسبوک گرفته نشده است البته هنوز نیروی انتظامی عضویت در فیسبوک را ممنوع میداند.

باهنر در پاسخ به این پرسش که آیا در فیسبوک صفحهای دارد گفت: ظاهرا فردی صفحهای در فیسبوک به نام بنده درست کرده است که باید بررسی کنیم این فرد چه کسی است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول