«کوثرنت»، شبکه اجتماعی بانوان طلبه

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، علی طائی‌زاده با اشاره به پراکندگی مدارس علمیه در سطح کشور افزود: طلاب شاغل به تحصیل و فارغ‌التحصیل سراسر کشور در شهرهای مختلف سکونت دارند و ارتباط منسجمی در حوزه ارتباطات عملی و پژوهشی میان این افراد وجود ندارد.

وی افزود: در سامانه جدید طراحی شده، طلبه خواهر، خود را در کنار ده‌ها هزار طلبه خواهر دیگر می‌بیند که می‌تواند با آن‌ها ارتباط مستقیم برقرار کند و در زمینه‌های مختلف علمی پژوهشی با آن‌ها تبادل نظر نماید و توانایی‌های خود را به اشتراک بگذارد.

مسوول دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به امکانات این شبکه ادامه داد: شبکه کوثرنت ارتباط طلبه با طلاب مرتبط را بر اساس میزان شباهت فعالیت‌های علمی پژوهشی آن‌ها به صورت اتوماتیک فراهم می‌کند.

وی یکی دیگر از کارکردهای اساسی شبکه کوثرنت را تجمیع خدمات مربوط به طلاب ذکر کرد و یادآور شد: در این راستا امکان ساخت وبلاگ از طریق سامانه کوثر بلاگ و ورود مستقیم به آن فراهم شده است که به وسیله آن تمام طلاب صاحب وبلاگ می‌شوند.

وی امکان ورود مستقیم طلبه به سامانه آموزشی، امکان ورود مستقیم طلبه به سامانه آموزش مجازی (ویژه طلاب آموزش مجازی)، امکان ورود به سیستم فراخوان‌های پژوهشی و امکان مشاهده و ارتباط با تمام طلاب هم مدرسه، هم‌کلاس، ساکن در شهر و … را از امکانات دیگری ذکر کرد که از طریق این سامانه فراهم شده است.

وی با اشاره به این‌که «این سامانه در حال حاضر مرحله آزمایشی خود را می‌گذراند»، اظهار کرد: به زودی شاهد رونمایی و بهره‌برداری از شبکه کوثرنت خواهیم بود.

مسوول دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان این‌که «این سامانه با هدف تسهیل مدیریت، نظارت و راهبری امور طلاب ایجاد شده است»، گفت: شبکه کوثر امکان تبادل اطلاعات و افکار میان طلاب خواهر را فراهم می‌سازد و خدمتی متمایز برای طلاب و حاصل تمامی فعالیت‌های گذشته این دفتر در خصوص ارائه خدمات به طلاب است.

انتهای پیام/.

One comment

  • انتصاری

    چراهمیشه فرهنگ وپژوهش توحوزه درحدحرفه بااینکه میشه گفت حوزه بنیانگذار این شیوه بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول