تشکیل گروه فرهنگی-اجتماعی برای بررسی وضعیت شبکه‌های اجتماعی ایرانی

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، محمدحسن انتظاری در جمع خبرنگاران در رابطه با وضعیت فن‌آوری اطلاعات کشور نسبت به سایر نقاط دنیا اظهار کرد:‌ امیدواریم در سال‌های آینده پیشرفتی در فن‌آوری اطلاعات کشور حاصل شود و قدم‌های بیشتری دراین زمینه برداریم.

وی در ادامه به بحث آمارگیری در این حوزه اشاره کرد و گفت: به نظر ما آمارگیرهایی که توسط وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات صورت می گیرد باید توسعه یابد و اطلاعات قوی‌تر و متمرکزتری را اندازه گیری کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه به وضع زیرساخت کشور اشاره و تاکید کرد: در بحث زیرساخت وضعیت ما بد نیست اما در بحث کاربرد فن‌آوری اطلاعات در کشور باید پیشرفت‌های زیادی حاصل شود.

او ادامه داد: در رابطه با وجود و ایجاد شبکه‌های اجتماعی، گروهی فرهنگی – اجتماعی در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی تاسیس شده و در این رابطه چندین جلسه را نیز برگزار کرده‌اند و این موضوع در دستور کار است در آینده نزدیک نتایج را اعلام می‌کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در رابطه با شبکه ملی اطلاعات و نشستی که دیروز در مرکز شورای عالی فضای مجازی برگزار شده افزود: این جلسه، بسیار خوب بود به این معنا که در رابطه با فضای مجازی و زیرساخت آن و این که چه ابعادی را در برگیرد توافقاتی صورت گرفت که این توافقات را به شورای عالی فضای مجازی خواهیم برد تا ابعاد آن را به تصویب برسانیم. تصمیمات نهایی این موضوع در شورای عالی فضای مجازی گرفته خواهد شد.

انتظاری در ادامه در رابطه با وضعیت پژوهشگاه فضای مجازی گفت: ما در حال بررسی جدی این موضوع هستیم چرا که پژوهشگاه‌ فضای مجازی برای ما به عنوان یک پژوهشگاه راهبردی مطرح است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در رابطه با محدودیت 128 کیلوبیتی سرعت اینترنت برای کاربران خانگی عنوان کرد: وزارتخانه فن‌آوری اطلاعات در حال بررسی این محدودیت‌ها است؛ بحثی وجود دارد مبنی بر این که شرکت‌هایی که این خدمات را به کاربران ارائه می‌دهند استانداردی که وجود دارد را رعایت نمی‌کنند.

او افزود: در رابطه با قوانین و مقررات در این زمینه وزارتخانه باید با شورای عالی فضای مجازی در ارتباط باشد و ما در زمینه مقررات و قوانین معاونت تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی از دیروز کار خود را آغاز کرده است و امیدواریم دراین زمینه اقدامات مناسبی صورت گیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه به ایجاد شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: با ایجاد چنین شبکه‌ای بسیاری از مشکلات کاربران در زمینه اینترنت برطرف می‌شود.

انتظاری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر لزوم ساماندهی بر شبکه‌های اجتماعی داخلی پاسخ داد: ما دراین زمینه گروه فرهنگی -اجتماعی را تشکیل دادیم و از افراد صاحب نظری در این کمیته استفاده کردیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر رفع انحصار پهنای باند اینترنت مطرح کرد:‌ شاید با چنین اتفاقی رقابت در بین شرکت‌ها بیشتر شود. اما در رابطه با اعمال بحثهای فیلترینگ و پالایش این پهنای باند این موضوع یک مبحث حاکمیتی است و چنین ساختاری باید اعمال شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول