شبکه اجتماعی کتاب، فرصتی برای تعامل اطلاعات در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، عبدالحسین بختیاری اظهار کرد: از سال 90 که شبکه اجتماعی کتاب در فضای مجازی راه‎اندازی شد فرصت مناسبی برای علاقه مندان به کتاب‎خوانی در فضای مجازی را به وجود آورده است که می‎توانند علاوه بر در اختیار داشتن فرصت مطالعه کتاب در موضوعات مختلف به نقد و تبادل نظر در رابطه با کتاب‎هایی که مطالعه کرده‎اند، بپردازند.

وی افزود: با توجه به اینکه این شبکه اجتماعی نوظهور است نیاز به تبلیغات هرچه بیشتر برای معرفی به اهالی علم و کتاب دارد تا بتواند در کنار شبکه های اجتماعی دیگر که هر روزه تا ساعاتی از اوقات فراغت شهروندان را پر می‎کند، به فعالیت بپردازند.

بختیاری تصریح کرد: کتاب خوانان در این شبکه می توانند برای خود یک قفسه مجازی تشکیل دهند و از کتاب‎هایی که در بانک اطلاعاتی شبکه ذخیره شده است برای پرکردن این قفسه و استفاده از آن بهره ببرند.

این مسوول تاکید کرد: با توجه به آماری که از نقد کتاب‎هایی که در این شبکه مجازی معرفی می شود می‎توان گفت استقبال و حضور افراد در این شبکه با استقبال مواجه بوده است هرچند هنوز هم باید با تبلیغات گسترده این شبکه را به همه افراد جامعه معرفی کرد.

رییس نهاد کتابخانه‎های عمومی شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه فرهنگ کتابخوانی باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود، گفت: در عصر فن‎آوری اطلاعات هستیم که در آن شبکه‎های اجتماعی جایگاه گسترده‎ای در زندگی افراد پیدا کرده است، لذا باید کتابخوانی چه در کتابخانه‎های فیزیکی و حتی در شبکه اجتماعی فرهنگ‎سازی شود و افراد با رجوع به کتاب‎ های مفید بتوانند نیازمندی‎های خود در زمینه‎های مختلف را برطرف کنند.

بختیاری با بیان اینکه این شبکه ماهانه مسابقات کتابخوانی برگزار می‎کند، تصریح کرد: هر ماه و به صورت منظم مسابقات کتابخوانی برای همه اقشار جامعه و در سنین مختلف برگزار می شود تا افراد بتواند در محیطی رقابتی اطلاعات خود را محک زده و در فضای مجازی تعامل اطلاعات داشته باشند.

انتهای پیام/.

One comment

  • کتاب و کتابخوانی از سرگرمیهایی بسیار مفید هست که نتایج بسیار خوبی برای پیشرفت کشور داره.
    اخیرا سایت آوابوک هم دست به کار جالبی در این زمینه زده وبا طراحی اپلیکیشن موبایل اندرویدی بستر جدیدی برای مطالعه ایجاد کرده
    من نسخه ترجمه اتوبیوگرافی الکس فرگوسن را که هنوز در ایران چاپ نشده با قیمتی پایین خریدم و از طریق اپلیکیشن آوابوک آن را مطالعه می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول