فیس بوک به زودی محو خواهد شد

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از پايگاه ایسنا، تحقیقاتی که به تازگی روی نحوه استفاده نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی انجام شده نشان می‌دهد که فیس بوک «نه تنها در سراشیبی لغزش قرار گرفته، بلکه اساسا مرده و دفن شده» و در حال جایگزین ‌شدن با شبکه‌های اجتماعی ساده‌تری نظیر توییتر و اسنپ‌چت است.

دانیل میلر، استاد رشته انسان شناسی در دانشگاه لندن که در تحقیقات اتحادیه اروپا فعالیت دارد، در مقاله‌ای نوشت: جوانان عمدتا حتی از اینکه با این شبکه مرتبط هستند آزرده خاطر هستند. وی افزود: امسال احتمالا سال افول فراگیرترین شبکه اجتماعی خواهد بود. افراد جوان در حال فاصله گرفتن از فیس بوک و عضویت در شبکه‌های اجتماعی دیگر هستند.

مطالعات موسسه تحقیقاتی گلوبال سوشیال مدیا روی افراد ۱۶ تا ۱۸ ساله در هشت کشور به مدت ۱۵ ماه نشان داده که استفاده از فیس بوک شدیدا رو به کاهش است. این تحقیقات دریافته که جوانان در حال روی‌ آوردن به سرویس‌های ساده‌تری نظیر توییتر، اینستاگرام، استپ چت و واتس اپ هستند.

میلر در عین حال اذعان کرد که این سرویس‌ها به لحاظ کارایی در حد فیس بوک نیستند.

وی افزود: بیشتر دانش‌آموزان در تحقیقات ما اذعان کردند که فیس بوک از بسیاری جهات و به لحاظ فنی بهتر از توییتر و اینستاگرام است. نسبت به آنها یکپارچه تر، برای ایجاد آلبوم عکس، سازماندهی مراسم و نظارت روی روابط افراد کارآمدتر است اما همیشه کارآمد ‌بودن دلیل بر بهتر بودن و جذب افراد جوان نیست.

نرم ‌افزار واتس اپ در زمینه‌ی ارسال پیام از فیس بوک پیشی گرفته و اسنپ چت در ماه‌های اخیر محبوبیت بالایی بدست آورده است زیرا این امکان را دارد که تصاویر برای حفظ حریم خصوصی افراد مدتی کمی پس از دریافت در گوشی دریافت کننده، به ‌طور خودکار حذف می‌شوند. استپ چت مدعی است روزانه ۳۵۰ میلیون عکس از طریق این شبکه ارسال می‌شود و اخیرا پیشنهاد سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری فیسبوک مبنی بر خرید را رد کرد.

اوان اسپیگل یکی از بنیانگذاران اسنپ چت که به رغم سرمایه‌ ۳.۴ میلیارد دلاری همچنان در خانه پدری خود زندگی می‌کند، ماه گذشته گفت: حذف‌ شدن تصاویر از پایه‌های این شبکه است.

تحقیقات نشان می‌دهد فیس بوک که سال آینده یک دهه از عمر آن می‌گذرد، اکنون توسط جوانان به عنوان راهی برای در تماس بودن با اعضای خانواده تبدیل شده و نسبت به روزهای اولیه که یک شبکه اجتماعی متمرکز روی دانشجویان بود، تغییر کرده است.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول