جهان در تسخیر کدام شبکه اجتماعی است؟

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» به نقل از دشت‌برست، رسانه‌های اجتماعی به جزئی مهم از زندگی روزمره ما  تبدیل شده‌اند. بسیاری از شبکه‌های موجود در پی شکار توجه کاربران هستند. کاربران چه شبکه‌هایی را مورد استفاده قرار می‌دهند؟ 72 درصد از بزرگسالان بالای 18 سال  در سال 2012 از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند.

هم اکنون فیس‌بوک در صدر  استفاده فعالانه کاربران بزرگسال در سطح جهان با آمار 62 درصد قرار دارد. و نصف این تعداد نیز در توییتر فعال هستند. در امریکا 67 درصد بزرگسالان از فیس بوک استفاده می کنند درصورتیکه تنها 20 درصد بزرگسالان از لینکداین بهره می جویند. همچنین 16 درصد از توییتر و 15 درصد از پینترست استفاده می‌کنند.

پینترست در میان سایر شبکه‌های اجتماعی سریع ترین نرخ گسترش را داشته است به گونه‌ای که در سال 2013، 88 درصد میزان کاربرانش افزایش یافته است. تامبلر اخیرا از سوی یاهو با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون دلار خریداری شده است. و میزان گسترش ان 74 درصد بوده است.

کاربران فعال اینترنت بیش از  یک چهارم زمان آنلاین بودن خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. به طور متوسط کاربران 8.3 ساعت در ماه در فیس بوک وقت می گذرانند در حالیکه زمان سپری شده در گوگل پلاس کمتر از 7 دقیقه است. همچنین شبکه محبوب نوجوانان فیس بوک است  و 10 درصد کاربران جوان آن کاهش یافته است که به سوی اینستاگرام رفته‌اند که از سوی فیس بوک با قیمت نزدیک به یک میلیاردلار خریداری شده است.

انتهای پیام./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول