جریمه 150هزار یورویی فرانسه برای گوگل

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از شفقنا، دیدبان حفاظت از اطلاعات دولت فرانسه ، گوگل را به خاطر نادیده گرفتن قوانین فرانسه در جمع آوری و انباشت اطلاعات شخصی کاربران ، 150 هزار یورو (معادل 204 هزار دلار ) جریمه نمود.

دیدبان حفاظت از اطلاعات کاربران فرانسه گفته است گوگل علاوه بر نادیده گرفتن مهلت سه ماهه دولت ، اطلاعات صحیحی از شرایط جمع آوری اطلاعات و نیز اهداف شرکت از انباشت و ردیابی اطلاعات به کاربران نداده است . درماه ژوئن نیز این اداره گوگل را به نقض شش قانون نقض حریم شخصی کاربران متهم کرده بود. نگرانی عمده در فرانسه این است که شرکت گوگل اطلاعات صحیحی از اهداف ، میزان و نحوه جمع آوری و ردیابی اطلاعات کاربران به آنها نمی دهد.

نگرانی ها از اقدامات جدید گوگل رو به افزایش است ، چرا که این شرکت با استفاده از چندین سرویس خدماتی خود مثل جی میل ، گوگل+ و یوتیوب اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران می کند ، بدون اینکه به کاربر اطلاعات درستی در این مورد بدهد.

گوگل در پاسخ به این اتهامات و همچنین جریمه مالی گفته است موضوع را تحت بررسی دارد.

این درحالی است که کشورهای انگلیس ، آلمان ، اسپانیا ، ایتالیا و هلند نیز ، علیه برنامه های گوگل برای جمع آوری اطلاعات شکایت کرده اند. آلمان نیز گوگل را به خاطر جمع آوری غیرقانونی اطلاعات 145 هزار یوروجریمه کرده بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول