تصمیم جدیدی درباره نرم‌افزارهای موبایل اتخاذ نشد

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از فارس، خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اظهار داشت: در جلسه اخیر کارگروه که در سطح عالی با حضور وزراء و دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رؤسای نهادهای عضو کارگروه، به ریاست محترم دادستان کل کشور تشکیل شد هر یک از اعضاء کارگروه نظر خود را در خصوص سیاست های کلی فیلترینگ بیان کردند. لیکن هیچ تصمیم جدیدی در خصوص بلا اشکال بودن نرم افزارهای ارتباطی موبایل اتخاذ نشد.

مشاور قضایی دادستان کل کشور تأکید کرد مصادیق محتوای مجرمانه بر اساس قانون تعیین می‌شود و کارگروه از ابتدای تشکیل تمام تلاش خود را به کار برده تا سایت‌هایی که مفسده انگیز نیستند فیلتر نشوند و در جلسه اخیر کارگروه نیز در این سیاست اصولی هیچ تغییری ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: اگر گاهی مشاهده می‌شود که به تبع فیلتر مصادیق مجرمانه برخی از صفحاتی که مجرمانه، نیستند فیلتر شده‌اند این به خاطر مشکلات فنی فیلترینگ است که وزارت ارتباطات با توجه به وظیفه ذاتی خود و در اجرای مصوبات کارگروه باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام نماید.

خرم‌آبادی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برخی از سایت‌های بزرگ دارای چند میلیارد صفحه می‌باشند که ممکن است میلیون‌ها صفحه از آن حاوی تصاویر و مطالب غیراخلاقی باشند وزارت ارتباطات که مجری تصمیمات کارگروه می باشد باید امکانات فنی و نرم افزارهای لازم را برای تفکیک محتوای مفید از غیرمفید تهیه و در اختیار کارگروه قرار دهد تا به جای فیلتر دامنه اصلی سایت صرفاً صفحات مجرمانه آن فیلتر شوند.

خرم آبادی اظهارداشت: محتوای مجرمانه صرفاً محتوای غیراخلاقی و ضد دینی نیست. بر اساس قوانین جاری، و مصوبات کارگروه، محتوای مجرمانه سایت ها به هشت دسته تقسیم می شود که فیلتر هیچ یک بر دیگری ترجیح ندارد.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق گفت: مصادیق محتوای مجرمانه قبلاً در رسانه ها به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی رسیده است که عبارتند از: محتوای علیه عفت و اخلاق عمومی، محتوای علیه مقدسات اسلامی، محتوای علیه امنیت و آسایش عمومی، محتوای علیه مقامات و نهادهای دولتی و عمومی، محتوای مرتبط با جرایم رایانه ای، محتوای مجرمانه مربوط به امور سمعی و بصری و مالکیت معنوی، محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات و محتوای مرتبط با سایر جرایم.

وی در پایان اعلام کرد: البته بیش از 80 درصد مصادیق مجرمانه فیلترشده محتوای مجرمانه مربوط به دو دسته اول یعنی محتوای علیه عفت عمومی و مقدسات دینی می باشند و کمتر از 20 درصد از محتوای مجرمانه فیلتر شده به 6 دسته مابقی اختصاص دارد.

وزیر ارتباطات روز گذشته از تشکیل کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با حضور وزرا و برخی اعضای اصلی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید لازم بود جلسه‌ای تشکیل می‌شد و رویکردها و سیاست‌های دولت جدید به اطلاع سایر اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه می‌رسید.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول