اگر نمی‌خواهید از گوگل‌پلاسی‌ها ایمیل بگیرید وارد عمل شوید

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از دویچه وله، گوگل اخیرا در راستای هر چه بیش‌تر متصل کردن جهان گوگل پلاس (شبکه اجتماعی) و جی‌میل (سرویس ایمیل) به یکدیگر امکانی فراهم کرده تا کاربران گوگل پلاس بتوانند به یکدیگر از طریق جی‌میل٬ ایمیل دهند.

از این طریق حتی اگر شما آدرس ایمیل فردی را که می‌خواهید به او ایمیل بدهید نداشته باشید٬ تنها با مراجعه به بخش ارسال ایمیل (Compose) و وارد کردن اسم‌اش در قسمتی که آدرس ایمیل تایپ می‌شود به حساب آن فرد در گوگل پلاس دسترسی یافته و می‌توانید ایمیل خود را از این طریق به دست وی برسانید. این امر مستلزم آن است که هر دو دارای حساب در گوگل پلاس باشید.

از این طریق شما آدرس ایمیل فرد را نخواهید دید بلکه صرفا با استفاده از اکانت گوگل پلاس وی ایمیل خود را ارسال کرده و در صورت دریافت پاسخ از سوی آن فرد به آدرس ایمیل‌اش دسترسی خواهید یافت.

اما اگر خود مایل به دریافت ایمیل از این طریق (که هر کسی بتواند روی کره زمین با یافتن شما در گوگل پلاس به شما ایمیل بدهد) نیستید٬ به راحتی می‌توانید این موضوع را از طریق انجام دستورالعمل زیر کنترل کنید:

1. به جی‌میل خود وارد شوید.
2. بر آیکون چرخ‌دهنده‌مانند در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
3. یه تنظیمات (Settings) وارد شوید.
4. به قسمت Generalبروید.
5. در بخش “Email via Google+” رفته و انتخاب کنید که چه کسانی بتوانند به شما ایمیل بدهند.

این گزینه به صورت خود به خودی روی همه کاربران گوگل پلاس تنظیم شده است که می‌توان آن را به «حلقه‌های دوستی» خودتان در گوگل پلاس و یا حتی به «هیچ کس» تغییر داد.

اما اگر ترجیح دادید که در دسترس کاربران گوگل پلاس بمانید بدانید که حریم شخصی شما حفظ شده و ایمیل‌تان تا وقتی خود پاسخ ایمیل‌شان را نداده‌اید و وارد مکاتبه با آن‌ها نشده‌اید در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

گوگل همچنین برای این‌که شما را با ایمیل بیگانه‌های گوگل‌پلاس نرنجاند٬ ایمیل‌های غریبه‌ها را به دسته‌بندی«Social»می‌فرستد و تنها ایمیل‌هایی را به بخش اصلی ایمیل‌های وارده‌تان (inbox) وارد می‌کند که از دوستان خودتان در گوگل پلاس برایتان رسیده باشد.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول