فضای سایبر، یک فضای کاملا واقعی است

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايسنا، سرهنگ فرامرز شاکری، در جلسه هم اندیشی فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، اظهار کرد: با توجه به تصویب قانون جرایم رایانه‌ای در مجلس شورای اسلامی و لزوم تعیین ضوابط قضایی برای این قانون و نیز مصوبات کمیسیون افتای دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، این پلیس در بهمن‌ماه سال 1389 به دستور سردار فرماندهی محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تشکیل شد.

وی افزود: توسعه‌ی روزافزون زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و افزایش کاربران و استفاده کنندگان از اینترنت و سایر فناوری‌های اطلاعاتی، ارتباطی و مخابراتی نظیر خطوط تلفن‌های ثابت و همراه، شبکه‌های دیتای کشوری و محلی، ارتباطات ماهواره‌ای از جمله‌ی دلایلی است که لزوم ایجاد و توسعه‌ی سازوکاری برای برقراری امنیت در فضای تولید و تبادل اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را توجیه می‌کند.

رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان با بیان اینکه بر خلاف تصور اشتباه مبنی بر مجازی بودن فضای تبادل اطلاعات گفت: فضای فتا (سایبر) یک فضای کاملاً واقعی است که قابلیت انجام بیشترین جرایم و یا انواع عملیات‌های واقعی در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: انواع آسیب‌ها و تهدیدات از جمله تخریب و انهدام، تحریف و انحراف، ربایش و ازاله، افشا و قطع و سایر جرایم از راه دور و نزدیک در این فضا رخ می دهد.

وی با تأکید بر اینکه پلیس فتا، توان پی‌جویی و رسیدگی به جرایم سطح بالای فناورانه را دارد، تصریح کرد: ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی در جامعه‌ی اطلاعاتی، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملی، مراقبت و پایش از فضای تولید و تبادل اطلاعات برای پیش‌گیری از تبدیل شدن این فضا به بستری برای انجام هماهنگی‌ها و عملیات‌ برای انجام و تحقق فعالیت‌های غیرقانونی و ممانعت از تعرض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه در فتا از جمله‌ وظایف و مأموریت‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجاست.

رئیس پلیس فتای استان کردستان با بیان اینکه افراد بزه دیده به دلیل عدم آگاهی آنان متحمل ضرر و زیان شده اند، گفت: پلیس فتای استان آمادگی خود را در راستای همکاری در حوزه فرهنگی و آگاهی سازی مردم اعلام می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجرمین و متهمینی که دستگیر شده‌اند بیشترین تأثیر را از ماهواره و فیلم‌های ماهواره‌ای دریافت کرده اند، لذا نیازمند توجه و بررسی همه جانبی علمی این موضوع است.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول