زمان سنج فیس‌بوکی در نشریه تایم

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از شبكه اطلاع رساني دانا، هفته آینده دهمین سالگرد تأسیس شبکه اجتماعی فیس بوک است؛ فیس بوک در 4 فوریه سال 2004 راه اندازی شد.

این شبکه اجتماعی توسط مارک زوکر برگ و چند تن از دوستانش در یک اتاق خوابگاهی راه اندازی شد.

فیس بوک در این یک دهه حیات خود بیش از 1.1 میلیارد کاربر را به خود جذب کرده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند با کمک این سایت‌ها ارتباطات بین انسان‌ها وارد مرحله جدیدی شده و مردم جامعه بهتر و سریع‌تر می‌توانند از حال یکدیگر با خبر شوند. اما از سوی دیگر تعدادی دیگر از کارشناسان نیز معتقدند این سایت‌ها به خصوص فیس‌بوک مشکلات زیادی را هم به وجود آورده‌اند و در حقیقت مهم‌ترین مزیت این سایت‌ها که همان سهولت ارتباط با دیگران و دوست یابی است در این بین مشکلات زیادی را هم برای خانواده‌ها به وجود آورده است.

در آخرین نمونه از این مشکلات، تعدادی از وکلای آمریکایی اعلام کردند هم‌اکنون عامل یک پنجم طلاق‌ها در این کشور سایت فیس‌بوک است. در حقیقت محبوبیت فوق‌العاده این سایت که هم‌اکنون بیش از 500 میلیون کاربر دارد باعث شده تا همسران امکان و موقعیت بیش‌تری برای خیانت به یکدیگر داشته باشند حتی بعضی از زن و شوهرها مرتبا صفحه همسر خود را در این سایت بررسی می‌کنند تا نشانه‌های احتمالی از ارتباط مخفیانه آن‌ها را با دیگران پیدا کنند.

مردم از سراسر دنیا در این شبکه اجتماعی عضو هستند و اطلاعات زیادی از خود را در آن قرار می دهند که این اطلاعات برای سازمان های جاسوسی به راحتی قابل دسترسی است و امکان جاسوسی بیشتر از مرد دنیا را فراهم می کند.

این درحالی است که اوباما و همسرش یکی از بزرگترین دغدغه هایشان، ورود دخترانشان به فیس بوک است و آنها به دختران خود اجازه استفاده از فیس بوک را نمی دهند.

پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی تایم در اقدامی جالب یک زمان سنج در صفحه اصلی خود گذاشته است که هرکس با وارد کردن نام کاربری خود در فیس بوک، می تواند میزان زمان حضورش در فیس بوک را محاسبه کند.

این محاسبه شامل تمام وقتی که برای مطلب، عکس، کامنت گذاشتن و … صرف شده است، می شود.

در واقع این سایت نشان می دهد که هر کاربر چه میزان از زندگی خود را در فیس بوک تلف کرده است.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول