ارتباط مردم و مسئولان نیاز به شبکه اجتماعی خارجی ندارد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» به نقل از ایکنا، سیدمحمدرضا اصنافی، مدیر بخش رسانه‌های برخط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به ضرورت توسعه شبکه‌های اجتماعی داخلی اظهار کرد: ضرورت توسعه شبکه‌های بومی امری مشخص است و آن چیزی که بومی باشد و توسط متخصصان داخلی و متناسب با فرهنگ و ارزش‌های جامعه طراحی شود، قطعاً اولویت دارد و استفاده مشابه آن در شبکه‌های خارجی می‌تواند خطرات بسیاری داشته باشد.

وی افزود: حضور کاربران در شبکه‌های خارجی، امنیت اطلاعات کاربران را تهدید می‌کند اما زمانی که این شبکه‌ها داخلی باشد، تضمین بسیاری برای حفظ و امنیت اطلاعات‌شان می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی داخلی باید جنبه رقابت‌پذیری داشته باشند

مدیر بخش رسانه‌های برخط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در مرحله اول، طراحان شبکه‌های اجتماعی داخلی باید روابط کار و امکانات‌شان را ارتقا دهند تا فعالیت، جنبه رقابت‌پذیری داشته باشد.

وی بیان کرد: تعداد بسیاری از کاربران با توجه به عدم دسترسی به شبکه‌های خارجی از مشابهات ایرانی استفاده می‌کنند و در رتبه سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی داخلی در وضعیت خوبی به سر می‌برند که نشان‌دهنده استقبال مردم از این شبکه‌هاست.

اصنافی اظهار کرد: برای توسعه شبکه‌های اجتماعی داخلی باید وقت گذاشت و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار داد تا هم این شبکه‌ها جذاب باشند و هم بتوان کاربران را در آن حفظ کرد.

شبکه‌های اجتماعی کاربرمحور هستند

وی یادآور شد: شبکه‌های اجتماعی کاربرمحور هستند و به نوعی محتوا را تأمین می‌کنند. بنابر این پتانسیل انتقال مفاهیم و مطالب ارزشی، دینی و قرآنی را دارند. زمانی که کاربران دغدغه‌مند ارزش‌های انقلاب وارد شبکه‌های اجتماعی شوند، قطعا از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند درواقع ما نباید از محتوای مطلوب خودمان بترسیم؛ بلکه باید آن را در چنین فضایی نشر دهیم.

فیس‌بوک غیرقانونی است!

اصنافی اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی همچون فیس‌بوک غیرقانونی است و رعایت قانون باید در اولویت قرار بگیرند. همچنین کاربرانی که در آن شبکه‌ها حضور دارند، باید از آن فرصت برای منفعت ملی استفاده کنند.

وی با اشاره به حضور مسئولان در فیس‌بوک گفت: قانون در همه شرایط توسط همه افراد جامعه باید رعایت شود. مسئولانی که عضوش هستند باید حدود قانونی را رعایت کنند و اگر این مسئولان بتوانند همچون وزیرارتباطات در شبکه‌های داخلی عضو شوند، بهتر خواهد بود.

مدیر بخش رسانه‌های برخط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع فیلترینگ تصریح کرد: در همه جای دنیا، معذوریت‌هایی وجود دارد که با توجه به ارزش‌ها و فرهنگ جامعه، شاهد فیلترینگ هستیم. این موضوع بطور کلی در همه نقاط جهان پذیرفته شده است اما حدود و خط قرمز آن در این زمینه باید تدوین شود و قوانین را برای این امر مشخص کنیم. همچنین باید از سلیقه‌ای بودن جلوگیری کنیم در غیر این صورت نمی‌توانیم در این عرصه عملکرد خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول