فیس‌بوک واتس‌اپ را خرید

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» دویچه‌وله از فروش واتس‌آپ به فیس‌بوک به مبلغ نجومی 19میلیارد دلار خبر داد.

فیس‌بوک ۱۲ میلیارد دلار از قیمت خرید را با سهام خود و ۴ میلیارد دلار را به صورت نقدی می‌پردازد. ۳ میلیارد دلار باقی‌مانده نیز از جمله صرف حفظ کارمندان کلیدی واتس‌اپ و پرداخت پاداش به آنها در آینده خواهد شد. شرکت واتس‌اپ در دل فیس‌بوک اما در قالب مؤسسه‌ای نسبتا مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

واتس‌اپ از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موبایل است؛ اپلیکیشن‌هایی که هواداران‌شان به صورت تصاعدی در حال افزایش است. واتس‌اپ حدود ۴۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. شمار کاربران در ۱۲ ماه گذشته دو برابر شده است. هر روز حدود یک میلیون کاربر جدید به واتس‌اپ می‌پیوندند. دست‌اندرکاران واتس‌اپ پیش‌بینی می‌کنند، تعداد کاربران این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۵ به یک میلیارد نفر برسد.

از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهند که محبوبیت سرویس‌های پیام‌رسان و چت در خبررسانی از فیس‌بوک بیشتر شده است. به‌عنوان مثال ۷ تن از ۱۰ کاربر واتس‌اپ هر روز با این اپلیکیشن آنلاین می‌شوند؛ واتس‌اپ از این نظر از فیس‌بوک هم موفق‌تر است. گذشته از این نوجوانان ۱۶ تا ۱۸ ساله که تا کنون موتور مهمترین محرک فیس‌بوک برشمرده می‌شدند، دیگر علاقه چندانی به عضویت در این شبکه اجتماعی ندارند. خرید واتس‌اپ می‌تواند واکنش مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک به تحولات یادشده باشد.

خرید واتس‌اپ توسط فیس‌بوک بسیاری را به یاد خرید تاریخی گوگل در سال ۲۰۰۶ انداخت؛ زمانی که غول اینترنتی آمریکا مالک یوتیوب شد. گوگل در آن زمان ۶۵/ ۱ میلیارد دلار پرداخت کرد. یوتیوب قوانین بازی در عرصه تولید و عرضه محصولات ویدیویی را تغییر داده و هر روز دامنه نفوذ خود در بازار موسیقی و آموزش از راه دور را هم گسترش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول