ارائه عناوین «اینترنت سالم» تا پایان سال

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، محمدحسن انتظاری، دبیرشورایعالی فضای مجازی با اشاره به کلیات نظام جامع فضای مجازی سالم در کشور به عنوان اولویت مرکز ملی فضای مجازی گفت: تدوین این نظام به عنوان یکی از امور مبنایی در حوزه فضای مجازی، در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی در حال انجام است که در این نظام جامع مباحث مختلفی در حوزه سیاستگذاری محتواهای داخلی ایرانی اسلامی دیده شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه محتواهای ایرانی اسلامی در زمینه هم راستا کردن امور در بخش محتوای فضای مجازی با مدیریت حوزه های علمیه در حال هماهنگی جلسه هستیم، ادامه داد: قصد داریم پس از سیاستگذاری در حوزه فضای مجازی سالم، مسئولیت اجرای محتوای حوزه قرآنی و اسلامی را به حوزه های علمیه محول کنیم.

انتظاری یکی از بخش های نظام جامع فضای مجازی سالم را سیاستگذاری در حوزه محتوای دینی قرآنی برشمرد و اضافه کرد: پالایش و فیلترینگ فضای مجازی و اینترنت و فرهنگسازی و آموزش از دیگر عناوینی است که در این زمینه مدنظر قرار می گیرد.

دبیر شورایعالی فضای مجازی آموزش مجازی و فرهنگسازی برای استفاده صحیح از اینترنت سالم را از جمله عناوین این نظام جامع برشمرد و گفت: این عناوین تا قبل از پایان سال به شورایعالی فضای مجازی برای تصویب ارائه می شود.

وی افزود: به اعتقاد ما مجموعه ای از چند نظام در حوزه فضای مجازی باید پیاده سازی شود تا حوزه فضای مجازی کشور شکل سالم به خود گیرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول