در فضای مجازی باید «فرهنگ ایرانی اسلامی» شکل گیرد

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران،محمد حسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی طی سخنرانی در همایش ملی فضای مجازی و هویت که در سالن همایش‌های خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گفت: در بحث هویت در فضای مجازی فعالیت گسترده‌ای باید صورت گیرد که در این بحث به صورت گفتمان کلی در فضای مختلف انجام شود.

وی افزود: تاکنون ۲ کنفرانس بزرگ در زمینه‌ فضای مجازی در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ با حضور روسای جمهور ی کشورهای مختلف در ژنو و تونس برگزار شده است.

انتظاری تصریح کرد: ما در کار گروه فرهنگی و اجتماعی به طور جدی به موضوع فضای مجازی و هویت ایرانی اسلامی می‌پردازیم و امیدواریم با همین فضا با کمترین آسیب‌ها مهاجرت کنیم.

وی اظهار داشت: نکته مهم بحث فیلترینگ عضویت در شبکه اجتماعی از جمله فیس بوک است که این بحث آیا قانونی است یا نه، چنانچه در این رابطه باید به این سوالات پاسخ داده شود.

انتظاری تصریح کرد: تمام این پاسخ‌ها در کار گروه فرهنگی و اجتماعی مرکز ملی مجازی است تا با آن فضایی که حاکم است، ابعاد تازه‌ای خارج از مرز‌های کشور متولد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به فلسفه فکری سازندگان اینترنت توجه کنیم، مشاهده می‌کنیم این فلسفه‌ها به نوعی غربی است. چه در بعد ارتباطات و یا فرهنگی و هویتی دیده می‌شود و ما به دنبال آن هستیم که روابطی که در ارتباطات مجازی تاثیر گذار است و افراد مختلفی را به خصوص جوانان تحت تاثیر این امر هستند، باید بتوانیم این فرهنگ ایرانی و اسلامی را شکل دهیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول