فيس‌بوک به آب و آتش می‌زند

ممکن است که اخبار منتشر شده حاکي از اين باشد که يک شرکت يا محصولي خاص به موفقيت رسيده و با استقبال کاربران مواجه شده است. اين موفقيت ممکن است که چند ماه يا حداکثر يک سال ادامه پيدا کند اما پس از آن رغبت کاربران نسبت به آن محصول از بين رفته و به دنبال جايگزين‌هاي قدرتمندي براي آن مي‌گردند. اين ماجرا در جهان فناوري بسيار قابل ملموس‌تر است زيرا در اين جهان سرعت پيشرفت بسيار زياد است و دائما محصولات جديد و ايده‌هاي نوين در حال شکل‌گيري است.

به همين خاطر اگر شما بخواهيد موفقيت خود را تضمين کنيد بايد بسيار هوشمندانه عمل کرده و حواستان به همه چيز باشد تا موفقيت و اعتباري که به دست آورده‌ايد براي مدت بيشتري دوام داشته باشد.

يکي از شرکت‌هايي که براي حفظ اعتبار و موفقيت خود تلاش زيادي مي‌کند، فيس‌بوک است. اين شرکت به تازگي اعلام کرده است که قصد خريد شرکت whatsApp را با قيمتي در حدود 16 ميليارد دلار دارد.

اين اقدام براي فيس‌بوک يک شيرجه نسبتا بزرگ به حساب مي‌آيد. معامله خريد اين اپليکيشن شامل بيش از 183 ميليون سهم فيس‌بوک به ارزش 12 ميليارد به همراه 4 ميليارد دلار پول نقد است. مدير و موسس فيس‌بوک، «مارک زوکربرگ» از اين اقدام در صفحه فيس‌بوک خود ابراز خرسندي کرده است و اعلام کرده که خريد «واتس‌اپ» به گسترش و توسعه سرويس‌هاي فيس‌بوک کمک کرده و باعث برقراري ارتباط آسان‌تر مردم جهان مي‌شود.

اين اپليکيشن تلفن همراه در حال حاضر حدود 450 ميليون کاربر ماهانه دارد که 70 درصد از آن‌ها فعال بوده و به صورت روزانه از اين برنامه استفاده مي‌کنند. طبق تحقيقاتي که فيس‌بوک به عمل آورده ظاهرا روزانه حدود 1 ميليون کاربر جديد به اين سرويس اينترنتي اضافه مي‌شوند و اين رقم جاي زيادي براي سرمايه‌گذاري خواهد داشت. خريد اين برنامه توسط شرکت بزرگي نظير فيس‌بوک موضوع زياد عجيبي به نظر نمي‌رسد اما مبلغي که براي انجام اين معامله مشخص شده، کمي جاي بحث دارد.

پرداخت اين مبلغ نجومي از جانب فيس‌بوک براي خريد يک برنامه کاربردي تلفن همراه نشان‌دهنده اين موضوع است که فيس‌بوک به شدت تلاش مي‌کند تا جايگاه خود را در ميان کاربران حفظ کند. با توجه به اين که اين روزها کاربران بيشتر ترجيح مي‌دهند براي برقراري ارتباطات خود به سراغ برنامه‌هاي کاربردي تلفن همراه بروند؛ مديران هوشمند هم حواس‌شان به اين موضوع هست که به هر نحو ممکن بخشي از فعاليت‌ها و سرويس‌هاي خود را از اين طريق به مردم ارائه دهند تا به هر شکلي که شده وابستگي کاربران به آن‌ها ادامه‌دار باشد.

در همين راستا جالب است بدانيد که اپليکيشن وايبر هم که طرفداران زيادي براي خود پيدا کرده است، دو هفته قبل به قيمت 900 ميليون دلار، به يک شرکت ژاپني فروخته شد. آقاي «جان کوم» که مديرعامل واتس‌اپ است، قرار شده که با فروش اين شرکت به عضويت هيات مديره فيس‌بوک درآيد. او معتقد است که اين معامله در کنار اين که باعث رشد و گسترش واتس‌اپ مي‌شود، براي فيس‌بوک هم سود بسيار زيادي را به دنبال خواهد داشت و دو طرف معامله از اين فرآيند به اندازه کافي سود خواهند برد.

مهسا گل‌ماهیان؛ روزنامه خراسان

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول