نعیمه اشراقی از بازگشایی فیس‌بوکش خبر داد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، نعمیه اشراقی مهندس پتروشیمی و کارشناس ارشد صنایع از دانشگاه امیرکبیر، در گفتگو با خبرنگار پارسینه در مورد احتمال بازکردن مجدد صفحه فیس بوک خود گفت: هیچ قهر و آشتی دائمی نیست، کشورها بعد از سه دهه انشاالله صلح می کنند. من هم دلم برای دوستان دنیای مجازی ام تنگ شده حتی دلتنگ دشمنانم هستم، فیس بوک برای من موهبتی بود برای آشنایی بدون واسطه با افکار عمومی جامعه.

اشراقی افزود: نمی خواهم از این فرصت بی بهره بمانم و در عین حال امروز با دسیسه ها و حساسیت ها بیشتر آشنا شده و به منظور جلوگیری از هر نوع توطئه و سواستفاده ای تمام تلاش خود را به کار خواهم بست .

وی تصریح کرد: اگر تدابیر صحیح اندیشیده شود امکان بهره گیری از مزایای فیس بوک و دوری جستن از معایب آن وجود دارد و با این جمع بندی تصمیم دارم به زودی پیجم را باز کنم.

اشراقی که به گفته خودش در مصاحبه با عصر ایران، پس از معرفی خود به عنوان «نوه امام»، فضای فیس بوک برایش بسیار «دلپذیرتر» شده بود، اواخر آذرماه سال جاری، در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفته بود: اساسا از روز بعد از عید قربان، به خاطر کامنت توهین آمیزی که به من منتسب شد، صفحه فیس بوکم را بستم و از آن زمان تاکنون هیچ مطلبی در فیس بوک منتشر نکرده‌ام و در رسانه‌ها نیز مطلبی منتشر نکرده‌ام و لذا هر مطلبی را که از آن تاریخ به بعد منتشر شده تکذیب می‌کنم.

وی معتقد است: بیشترین فایده فیس بوک مردم شناسی و آشنایی با لایه های مختلف جامعه است که برایم بسیار دل نشین است. به خصوص برای من که در شرایطی خاص بزرگ شده ام و امکان ارتباطات فیس تو فیس و صادقانه را کمتر داشته ام. آدم‌ها یا به دلایلی به ما نزدیک شده اند و یا باز به دلایل دیگری از ما فاصله گرفته اند. نزدیکی و دوریشان واقعی نبوده است. فیس بوک این امکان برای من فراهم کرده است که دوستانی بدون دلهره و بدون چاپلوسی داشته باشم.

این مهندس پتروشیمی و کارشناس ارشد صنایع از دانشگاه امیرکبیر، و معاون مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی نفت کیش،پیش از این، انگیزه خود از عضویت و فعالیت در شبکه اجتماعی «فیس بوک» را پیدا کردن دوستان دانسته و درباره استفاده از نرم‌افزارهای فیلترشکن گفته‌بود: من شخصا با قانون‌گریزی مخالفم؛ حتی اگر قانون به ناحق باشد. به نظرم برای اصلاح قانون ظالمانه باید کوشش شود و تا زمانی که قانون پابرجاست نباید از آن تخطی کرد. ولی استفاده از فیلترشکن از لحاظ قانونی منعی ندارد. بلکه بعضی از مراجع شرعا جایز نمی دانند که مقلدین این دسته از مراجع بایستی احتیاط کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول