همکاری ایرنا و فتا برای کاهش جرایم در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايرنا، مسعود نوری، معاون خبر ایرنا و سرهنگ علی سهرابی، معاون اجتماعی پلیس فتا در دیدار با یکدیگر درباره نحوه همکاری های مشترک برای کمک به کاهش جرایم در فضای مجازی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار بیان شد که به رغم آن که امروز سرعت نفوذ اینترنت در میان خانواده های ایرانی افزایش یافته اما هنوز هیچ سازمان یا نهادی متولی ارایه آموزش در خصوص استفاده بهینه از آن را بر عهده نگرفته است.

همکاری مشترک ایرنا و پلیس فتا در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم بالاخص جوانان در خصوص استفاده از فضای مجازی و ارتباطات اینترنتی با افراد در داخل و خارج از کشور و پیشگیری از وقوع جرایم در این فضا از جمله موضوعات مورد بررسی در این نشست بود.

هم اینک گفته می شود که بیشترین جرایم در فضای مجازی در داخل و خارج از کشور مربوط به مسایل مالی است و مساله اخلاقی و سایر موضوعات در رده های دیگر جرایم قرار دارند.

حد و مرز نداشتن اینترنت و ارتباط راحت کاربران با یکدیگر و بدون هیچ محدودیت سنی، شغلی و جغرافیایی در اقصی نقاط جهان، داشتن مطالب متنوع ، ارتباط آنلاین در طول شبانه روز و ناشناس بودن هویت کاربران برای یکدیگر از جمله دلیل جذب مخاطبان در سنین مختلف به آن است.

نوری و سهرابی در این دیدار بر این موضوع تاکید کردند که در راستای پیشگیری از جرایم در فضای مجازی و مضرات استفاده نادرست از اینترنت، باید ضریب اطلاعات مردمی را از طریق اطلاع رسانی و آگاهی رسانی افزایش داد.

سرهنگ سهرابی از ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام که از قدمتی حدود 80 سال برخوردار است، یاد کرد و خواستار آن شد که تعامل نزدیکی با پلیس فتا داشته باشد.

معاون خبر ایرنا نیز ضمن پذیرش این درخواست، آمادگی خبرگزاری جمهوری اسلامی را برای تعامل و همکاری با پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی اعلام کرد.

نوری در ادامه از ایجاد بخش حوادث در گروه اجتماعی ایرنا به عنوان زمینه ای در راستای کمک به پلیس فتا و نیروی انتظامی برای افزایش آگاهی های جامعه از مسایل و جرایمی که در حوزه های مختلف از جمله فضای مجازی وجود دارد، یاد کرد.

سهرابی در ادامه حضور در ایرنا از بخش های مختلف آن بازدید و از نزدیک در جریان روند تهیه و تولید اخبار و گزارش ها قرار گرفت .

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول