«باید برای فضای مجازی هم برنامه داشته باشیم»

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از تابناک، سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، به حضور دانشجویان در فضای مجازی اشاره کرد و با بیان اینکه براساس مطالعه دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها 60 درصد دانشجویان ما از نرم افزارهای ویچت و وایبر استفاده می کنند بر استفاده دانشجویان از فضای مجازی و پذیرش این واقعیت که لازم است دانشجویان در این فضاها حضور داشته باشند تأکید کرد.

عضور هیأت علمی دانشگاه تهران، همچنین با بیان اینکه راهی نداریم جز اینکه فضای مجازی را به عنوان یک واقعیت به رسمیت بشناسیم، استفاده از فضای مجازی را به مثابه ورود از روستا به شهر دانست و گفت: وقتی بحث استفاده دانشجویان از فضای مجازی می شود این سوال را مطرح می کنند که راهکار شما برای عدم حضور دانشجویان در فیس بوک چست؟ این سوال مثل این می ماند که راهکارتان برای جلوگیری از ورود از روستا به شهر چیست؟

هاشمی با بیان اینکه گاهی به فضای مجازی به عنوان یک معضل نگاه می شود گفت: قطعاً امکانات شهر بیشتر از امکانات روستا است و در فضای شهری شرایط رشد و نمو بیشتر فراهم می شود. فضای مجازی در دانشگاه ها و در میان دانشجویان لازم است حضور پرنگ داشته باشد و کاربران اصلی این فضاها را دانشگاهیان و دانشجویان تشکیل می دهند البته ما باید برای این فضای مجازی برنامه هم داشته باشیم و گمان نکنیم اگر این عرصه را خالی کنیم مساله حل می شود.

وی تأکید کرد: شاید با استفاده دانشجویان از فضای مجازی ارتباط آنان با ما قطع شود و با ما کاری نداشته باشند اما ما نباید آنها را رها کنیم، بلکه این ما هستیم که باید به سمت دانشجوبان برویم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول