«زمان مجازی تحول در نهاد های مجازی» خواندنی شد

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايبنا، «زمان مجازی تحول در نهاد های مجازی» عنوان اثری از دکتر سعید رضا عاملی، دانشیار گروه ارتباطات دانشگاه تهران است. این اثر در چهار بخش به همت انتشارات بعثت به بازار نشر عرضه شده است.

دو بخش نخست کتاب با عنوان های «شهر مجازی» و «نهاد های سیاسی مجازی» به مباحثی مانند شهر های مجازی شبکه ای و ارتباطات متقارن، نهاد های مجازی دموکراتیزاسیون جهانی و کلیک؛ سایبر دیپلماسی پرداخته است.

نویسنده در تشریح مشخصه های شهر عصر دیجیتال آورده که شهر در عصر دیجیتال را می توان به مدد سه مشخصه تعریف کرد: 1ـ روند های تمرکز در برابرتمرکز زدایی 2ـ شهرها به عنوان مراکز اقتصاد جدید 3ـ شهر به عنوان شبکه شبکه ها یا شبکه ای از گره ها، گسترش ارتباطات از راه دور به روند تمرکز زدایی در شهر های دیجیتال منجر شده است.

دو بخش انتهایی کتاب شامل «نهاد های اقتصادی مجازی» و «اجتماعات واقعی و مجازی» است. از جمله موضوعات این دو فصل می توان به موقعیت نهاد اقتصاد در فضای مجازی، فضای مجازی جهانی و محلی، بازار جهانی بورس الکترونیک تا سازمان بورس تهران اشاره کرد.

مولف در سومین فصل کتاب در مقوله ویژ گی های اقتصاد مبتنی بر دانش آورده است: از ویژگی های اقتصاد جدید می توان به نیاز اقتصاد امروز به مهارت، انتقال از کار یدی به کار غیر یدی، قطب بندی شدن مهارت رشد شغل های ساده از یک سو و کار های مدیریتی و تخصصی، کاهش کار های نیمه مهارتی و رشد کارهای موقتی در نتیجه گسترش بخش خدمات اشاره کرد.

نخستین چاپ کتاب «زمان مجازی تحول در نهاد های مجازی» با شمارگان دو هزار نسخه در 183 صفحه، به بهای پنج هزار تومان از سوی انتشارات بعثت منتشر شده است.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول