«دولت در تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی پشتیبان بخش خصوصی باشد»

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايكنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد الحسینی، کارشناس گروه تاریخ و سیره مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، با اشاره به تولید محتوای مناسب قرآنی در فضای مجازی، اظهار کرد: برای تولید محتوای مناسب قرآنی باید سایت هایی را طراحی و راه اندازی کرد که مناسب سنین مختلف باشد و بتواند همه سنین همچون نوجوانان، جوانان و نونهالان را با توجه به ویژگی های شان جذب کند.

کارشناس تاریخ و سیره مرکز نور تصریح کرد: هر اندازه که سطح محتوا بالاتر برود، مخاطبان خاص و عام را بهتر می تواند جذب کند مشروط بر آنکه محتوا به شیوه ای ساده بیان شود.

وی با اشاره به تولید محتوای قرآنی در شبکه های اجتماعی تصریح کرد: شبکه های اجتماعی می تواند در تولید محتوای قرآنی و تأثیر آن بر مخاطبان بسیار مفید و کارگشا باشد. آنهایی که علاقه مند به حوزه تولید محتوای قرآنی هستند، می توانند حتی از طریق فیس بوک اقدام کنند.

حجت الاسلام الحسینی اظهار کرد: در شبکه های اجتماعی مطالب قرآنی می تواند مورد نقد قرار بگیرد که در این صورت نظرات مختلفی جمع می شود و همه این نظرات و مطالب به اشتراک گذاشته می شود وهمه می توانند اطلاعات بیشتری را در حوزه قرآن دریافت کنند.

وی بیان کرد: برای تولید محتوای قرآنی می توان از قابلیت های چندرسانه ای همچون عکس، کلیپ و تصویر بهره مند شد.

کارشناس تاریخ و سیره مرکز نور تصریح کرد: در این شبکه های اجتماعی می توان برخی تفاسیر آیات را نگاشت و به این صورت کاربران می توانند تصدیق آیات را در نظرات شان عنوان کنند.

وی افزود: امروزه می توان از طریق فضای مجازی، دنیا را خبر کرد و آنها را به سمت معارف قرآنی جذب کرد. به این معنا که کاربران خارج از کشور با این مطالب آشنا شوند و جذب آموزه های دینی و اسلامی شوند.

الحسینی اظهار کرد: دولت باید در تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی ناظر، هدایت کننده، آگاه، خبره و پشتیبان کننده بخش خصوصی باشد تا این بخش بتواند به سراغ راه اندازی سایت ها و شبکه های اجتماعی قرآنی برود.

وی یادآور شد: اگر شبکه های اجتماعی با حمایت بخش دولتی و توسط بخش خصوصی راه اندازی شود، دولت می تواند با ارائه یارانه، کمک و تشویق های ویژه، کمک های چشمگیری از آنها در تولید محتوای مناسب قرآنی داشته باشد. این همکاری ها و مشارکت ها باید دوسویه باشد و هر یک به تنهایی نمی تواند این مسیر را ادامه دهد.

کارشناس تاریخ و سیره مرکز نور تصریح کرد: راه اندازی شبکه اجتماعی با محتوای قرآنی می تواند تأثیرگذار باشد مشروط بر آنکه بخش خصوصی مستقیم در اجرای آن نقش داشته باشد و دولت در پشت صحنه از آن حمایت کند؛ چرا که اگر دولت مستقیما وارد چنین شبکه های اجتماعی شود شاید شبهه ای برای کاربران و حتی کاربران خارج از کشور ایجاد شود و تأثیرات منفی بگذارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول