رصد محتوایی شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، به گزارش خبرنگار مهر، حسن نجفی سولاری در نشست خبری با اشاره به برنامه های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در حوزه رصد محتواهای دیجیتال اظهار داشت: برخی محتواهایی که از طریق تکنولوژی شبکه اجتماعی و پیامک ها رد و بدل می شود موجب گلایه و نگرانی است از این رو ما با توجه به وظیفه نظارتی خود به اپراتورهای موبایل ابلاغ کرده ایم که طبق قانون هیچ یک از آنها نباید پیامک های حجم انبوه بیش از هزار پیامک را انتشار دهند مگر اینکه این پیامک ها قبل از انتشار در سامانه مرکز رسانه های دیجیتال ثبت و بارگذاری شوند تا امکان کنترل آن وجود داشته باشد در همین حال اپراتورها باید با افرادی که با موبایل خود پیامک انبوه و تبلیغاتی ارسال می کنند، برخورد کنند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه از طریق تلفن همراه برنامه های نظارتی، اجرایی می شود، گفت: برخی تخلفات محدود در این زمینه که خلاف فرهنگ اجتماعی و اسلامی کشور ما بوده، دادگاهی شده است.

وی گفت: در پیوست فرهنگی محصولات دیجیتال که در شورای عالی فضای مجازی در حال تصویب است مجوز برای اپلیکیشن های موبایل داخلی به عنوان یکی از تکالیف فرهنگی مد نظر قرار گرفته است.

رصد محتوایی شبکه های اجتماعی و حمایت از شبکه های بومی

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به عملکرد شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی در کشور، گفت: این شبکه ها در سه سطح امنیتی، حمایتی و محتوایی مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند که در حوزه امنیتی این وظیفه نهادهای امنیتی است که نسبت به عملکرد این شبکه ها پیگیری های لازم را به عمل آورند. در سطح حمایتی و ایجابی مرکز رسانه های دیجیتال با حمایت شورای عالی فضای مجازی در حال ساماندهی و بومی کردن شبکه های اجتماعی داخلی که با مکانیزم های حمایتی می توان این بخش را تقویت کرد. در همین حال رصد محتوایی شبکه های اجتماعی نیز مد نظر قرار دارد تا به برخی افرادی که عضو شبکه های اجتماعی داخلی می شوند، کمک و هدایت شود و از سویی دیگر تقویت آنچه که در حال حاضر وجود دارد در دستور کار قرار گرفته است.

نجفی سولاری همچنین از ایجاد سامانه ای جایگزین همانند باشگاه سرآمد در ورژن موبایل با توجه به فیلترینگ نرم افزارهای هوشمند مانند وی چت به عنوان یکی از طرح های مطالعاتی و در دست برنامه ریزی این مرکز برای سال 93 خبر داد و گفت: در همین حال سامانه دریافت گزارشات مردمی در حوزه پیامک‎های تبلیغاتی و انبوه 10001314 از طریق رسانه های همراه و هوشمند تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول